نماز جمعه، پایگاه تبیین مواضع حاکمیت است

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه تبیین مواضع حاکمیت است، گفت: گاهی خطیب نماز جمعه از سر دلسوزی مطالبی را در نمازجمعه بیان می‌کند که نباید نقد و اشکال نمازجمعه را سیاسی و جناحی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت‌الاسلام و المسلمین رضا نوری» امروز (بیست و نهم تیرماه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی که در محل دفتر وی برگزار شد به بیان مطالبی در خصوص نمازجمعه پرداخت و گفت: نماز جمعه پایگاه تبیین مواضع حاکمیت است.
 
 
امام جمعه بجنورد اظهار کرد: در نماز جمعه بحث خاص مردم از مسئولان مطرح می‌شود و دیدار مردم با مسئولان نیز در نماز جمعه اتفاق می‌افتد.
 
 
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه، افزود: نماز جمعه یک پایگاه فرهنگ دینی است که همه مردم باید در آن حضور پیدا کنند و به‌واقع با حضور خود پای دین، نظام و حاکمیت دینی را امضا کنند.
 
 
حجت‌الاسلام و المسلمین نوری بیان کرد: نماز جمعه یک منبر برای تاثیرگذاری اخلاقی و معنوی است.
 
 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، خطیب نماز جمعه را محور وحدت و همدلی خواند و بیان کرد: گاهی خطیب جمعه از سر دلسوزی مطالبی را در نمازجمعه بیان می‌کند که نباید نقد و اشکال نمازجمعه را سیاسی و جناحی کنند و در واقع خطیب نماز جمعه دنبال این است که اشکالات جامعه را برطرف کند.
 
 
حجت‌الاسلام و المسلمین نوری با اشاره به اینکه نماز جمعه اعتماد عمومی را به نظام و حاکمیت افزایش می‌دهد، افزود: ائمه جمعه مترجم گفتمان ولایت و رهبری است و ولایت و رهبری آنچه را که در طول هفته بیان می‌کند را در نمازجمعه تبیین می‌کنند.
 
 
وی خاطرنشان کرد: انتظار این است که همه مسئولان در نماز جمعه شرکت و از نزدیک به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کنند.
 
 
«محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه افزود: مسجد تنها سنگری است که می‌توان تمام موضوعات عبادی‌، سیاسی و اجتماعی را بیان کرد و باید مورد تقویت واقع شود.
 
 
وی افزود: خوشحالیم که جایگاه نماز جمعه در سطح استان بسیار قوی است و یکی از مکان‌هایی که می‌شود با مردم ارتباط صمیمی برقرار کرد، همین پایگاه‌های نمازجمعه است.
 
 
وی بیان کرد: خود مساجد هم در شکل‌گیری انقلاب نقش مهمی ایفا کرده اند که باید مورد تقویت واقع شوند.
 
 
استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همه ما به دنبال این هستیم که این ارزش‌ها را تقویت کنیم و کشور ایران اسلامی که زمینه‌ساز ظهور امام عصر است را تقویت سازیم.
 
 
در این جلسه ابلاغ سند وقف به همه ادارات و نهادها، تشکیل شورای نظارتی برای نامگذاری اماکن عمومی و فضاسازی شهری به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه مصوب شد.
 
 
 
کد خبر 1197952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha