توسعه فرهنگ و هنر به معنای واقعی در دستور کار دولت است

اسماعیلی گفت: توسعه فرهنگ و هنر به معنای واقعی در دستور کار دولت مردمی است و تلاش ما نیز در راستای فراهم کردن زمینه برای محقق شدن این مقوله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدمهدی اسماعیلی» که در ششمین سفر خود به استان آذربایجان‌شرقی پس از حضور در آیین اختتامیه جشنواره فیلم تبریز، در شهرستان میانه و در جمع اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان حضور یافت، اظهار داشت: دولت مردمی کارهای گسترده‌ای را در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه انجام می‌دهد و برای تحقق عدالت فرهنگی در اقصی نقاط ایران اسلامی اهتمام ویژه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور یافتن مسئولان در میان مردم در سفرهای استانی و یا در دیگر زمانها را از دیگر رویکردهای اصلی دولت عنوان کرد و گفت: توسعه فرهنگ و هنر به معنای واقعی در دستور کار دولت مردمی است و تلاش ما نیز در راستای فراهم کردن زمینه برای محقق شدن این مقوله است.

وی به مسئله دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر در شهرهای مختلف کشور اشاره کرد و گفت: فلسفه‌ی این حضور و دیدار با هنرمندان و اهالی فضل و فرهنگ در واقع یکی دیگر از عوامل تحقق عدالت فرهنگی است تا هنرمندانی که در کار خود ممتاز هستند اما کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند نیز دیده شوند.

اسماعیلی در ادامه به طرح نهضت بازگشت به مساجد اشاره کرد و گفت: فعالیتهای فرهنگی و هنری در قالب زیرساخت مسجدی می‌تواند مانگار شود و از این رو دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اهتمام ویژه‌ای برای احیای این طرح دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئله کانونهای فرهنگی هنری مساجد و نهضت بازگشت به مساجد از شعارهای اصلی دولت است افزود: ما در راستای این طرح که برای ارتقای فرهنگ و هنر شکل می‌گیرد لایجه ای  را به مجلس فرستادیم تا کانونهای فرهنگی و هنری مساجد  به نهاد عمومی غیردولتی تبدیل شود و امیدواریم با همراهی نماینگان محترم مجلس  زمینه کمک شایسته به کانونها فراهم گردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تقویت بنیاد فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان در دوره جدید، اظهار داشت: ما با کشورهایی همچون قفقاز که حوزه تمدنی ایران است، اشتراکات فرهنگی بسیاری داریم و در بنیاد فرهنگ،‌هنر و ادب آذربایجان سعی خواهیم کرد تا زمینه را برای تقویت این اشتراکات  فرهنگی در خارج از مرزها با محوریت این بنیاد پایه‌ریزی کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: ما نسبت به زبان ترکی به عنوان یکی از زبانهای اصلی کشور نگاه می‌کنیم که در کنار زبان اصلی و رسمی کشور که زبان فارسی است نضج پیدا می‌کند.

وی به مسئله تاسیس هنرستان موسیقی و فرهنگسرا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امتیاز تاسیس هنرستان موسیقی در میانه از سوی وزارت داده می‌شود و در صورت تخصیص زمینی برای این مجموعه‌ها پیشرفت سی درصدی کار، وزارتخانه نیز برای تکمیل طرحها  همکاری و همراهی لازم را خواهد داشت.

وی همچنین از تخصیص اعتبار برای تقویت فعالیتهای انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان میانه خبر داد.
 

کد خبر 1198063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha