کتابخانه های عمومی بستر مناسبی برای اجرای طرح هایی با محوریت آسیب های اجتماعی هستند

حجت الاسلام روستا آزاد، با بیان اینکه توجه به ظرفیت کتابخانه‌های عمومی برای اجرای طرح‌هایی با محوریت آسیب‌های اجتماعی مفید و موثر خواهد بود، گفت: ما در زمینه تامین نیروی انسانی آمادگی داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان اظهار کرد: گاه گفته می‌شود که موضوع ولایت یک امر تاریخی است و ۱۴۰۰ سال پیش یک دعوایی بوده که کسی که زورش بیشتر بوده خلیفه شده است، پس چه نیازی دارد که آن را دوباره واکاوی کنیم و اصلا چه خروجی خواهد داشت، در حالی که بحث ولایت جاری و ساری است و به تاریخ نپیوسته است.

 

حجت الاسلام سعید روستا آزاد با اشاره به اینکه در جهان اسلام همیشه انحرافات بوده است، افزود: امروز شاهد این هستیم که مثلا داعش و القاعده به عنوان یک لکه ننگ زنان و کودکان را می کشند، چون از ولایت جدا شده‌اند.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن تأکید بر لزوم حفظ جایگاه غدیر و ولایت بیان کرد: اهمیت ولایت در جامعه امروزی مشخص است و باید از آن تبعیت کنیم.

 

وی در ادامه به موضوع کتاب و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: هرجا ارتباط با کتاب بیشتر است، آثار و برکات اجتماعی آن هم بیشتر است.

 

روستا آزاد در ارتباط با تفاهم نامه تبلیغات اسلامی با نهاد کتابخانه‌های عمومی درباره اهدای مجلات، افزود: نظر من استفاده از کارکرد ۴۲ گانه کتابخانه‌ها است.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ارتباط با اتاق بازی و برگزاری کلاس آموزشی برای کودکان نیز گفت: آمادگی داریم در ایام تابستان این دوره به صورت ۲۰ تا ۲۵ نفره برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه توجه به ظرفیت کتابخانه‌های عمومی برای اجرای طرح‌هایی با محوریت آسیب‌های اجتماعی مفید و موثر خواهد بود، گفت: ما در زمینه تامین نیروی انسانی آمادگی داریم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه خدمات کتابخانه‌ها خط‌کشی ندارد و شامل همه افراد جامعه است، گفت: باید از ظرفیت این مراکز در حل آسیب های اجتماعی استفاده شود. ظرفیت کتابخانه زیاد است و ناشناخته است و مخاطبان زیادی دارد؛ حتی با اینکه تبلیغ زیادی ندارد منحصر به ماه و ایام خاصی نیست و کتابخانه حتی بیشتر از مدرسه در دسترس است.

 

محمد رضاخانی با اشاره به اینکه کتابخانه خط‌کشی ندارد و از کودکان تا پیرمرد ۹۰ ساله در آن عضویت دارند، گفت: همین موضوع یک ظرفیت بزرگ برای کتابخانه است که باید به درستی از آن استفاده شود.

 

وی بازار تاریخی را ظرفیت بزرگی برای استان عنوان کرد و گفت: در اطراف این بازار مساجد بسیاری وجود دارد که مهد علمای بزرگ بوده است، اما متاسفانه به مرور زمان این موضوع کم‌فروغ تر شده است، اما منابع بسیاری وجود دارد که یک ظرفیت برای استان محسوب می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه زنجان شهر مذهبی است، گفت: امروز یک سری مناطق آسیب پذیر هم در زنجان داریم و در برخی از مناطق فرق و مذاهب فعالیت دارند و ما نیاز داریم که در این مناطق کارگاه های تخصصی برگزار کنیم.

 

رضاخانی همچنین با اشاره به ظرفیت استان در بحث فضای مجازی بیان کرد: در بحث محافل ادبی نیز زنجان از هیأت‌های خوب و توانمندی برخوردار است که می‌توانیم از آن ها استفاده کنیم، مثلا در بحث فنی شعر از اساتید بزرگی دعوت شده است که در زنجان حضور داشته باشند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بیان کرد: در بحث محتوا نیز چون بوستان کتاب در عرصه دینی بسیار موفق عمل کرده است، انتظار داریم از این ظرفیت در تجهیز کتابخانه‌ها به ویژه در بخش کودک به زنجان کمک شود.

 

قاسم موحدیان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان گفت: اتاق علم و مطالعه گروهی در زنجان راه‌اندازی می‌شود.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان اظهار داشت: کتابخانه‌ها ظرفیت عظیمی در کشور هستند و امروز بزرگ ترین شبکه مویرگی را داریم به همین خاطر کتابخانه‌ها پرمخاطب‌ترین دستگاه فرهنگی به شمار می‌روند.

 

وی با اشاره به اینکه کتابخانه یک ارگان است که به صورت غیرولتی فعالیت دارد و برای اثرگذاری باید مشارکت مردم را داشته باشد، گفت: با توجه به رسالتی که کتابخانه‌ها دارند و تغییر و تحولات فرهنگی و سبک زندگی سعی شده که این مراکز به روز شوند.

 

موحدیان افزود: شاید در نخستین نگاه به نظر بیاید که کتابخانه‌ها قرائت‌خانه هستند اما خدمات نوین شده است و امروز ۴۱ خدمت متنوع در کتابخانه ها ارائه می‌شود.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زنجان با اشاره به خدمات ویژه کتابخانه‌ها در شهر زنجان گفت: از جمله این خدمات اتاق علم و مطالعه گروهی است که بنا داریم این دو ظرفیت را در کتابخانه‌ها ایجاد کنیم.

 

موحدیان خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت کتابخانه‌ها به عنوان یک دستگاه تأثیرگذار می‌توانیم خدمات خوبی ارائه دهیم.

 

کد خبر 1198099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha