برخورداری روستاهای اقلید از پوشش اینترنت تا پایان سال

سلیمان پور گفت: روستاهای فاقد پوشش اینترنت در شهرستان اقلید تا پایان سال از اینترنت برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید سلیمان پور»، امروز (پنج شنبه 30 تیر) با اشاره به جلسه بررسی وضعیت ارتباطی شهرستان اقلید که در محل فرمانداری شهرستان اقلید برگزار شد، گفت: در این جلسه مسائلی همچون کیفیت و پوشش تلفن همراه، تلفن ثابت، اینترنت پرسرعت، پوشش جاده ای و توسعه فیبر روستایی در سطح اقلید مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: در این جلسه مقرر شد ​از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، روستاهای علی آباد، ده خیر، مه جان، شولان، قطارآغاج و مورپهن تا پایان مهر تحت پوشش اینترنت ایرانسل و روستاهای امیرآباد، باصری آقاجان، باصری هادی، جدول نو، سیربانو، تنگ براق، شهرک ایگدر و شهرک قتلو پس از پیگیری و تامین تجهیزات از جانب مخابرات تا پایان سال تحت پوشش اینترنت همراه اول قرار گیرند.

وی اضافه کرد: مخابرات منطقه فارس و شرکت ایرانسل برای بازدید و پایش وضعیت روستاهای مورد نظر بخشداران شهرستان اقلید که مشکل آنتن دهی و اینترنت همراه دارند نیز پس از بررسی فنی نسبت به رفع مشکلات اقدام می کنند.

سلیمان پور اعلام کرد: فیبر روستایی «تار» به طول 205 کیلومتر با هدف توسعه و افزایش کیفیت پوشش ارتباطی در روستاهای اقلید نیز به مجری طرح خدمات عمومی اجباری وزارت اعلام می شود.

وی گفت: بررسی و توسعه شبکه تلفن ثابت در شهرهای «سده» و «حسن آباد»، بررسی و ایجاد پوشش تلفن همراه در نقاط جاده ای فاقد پوشش شهرستان اقلید، رفع اختلال اینترنت ثابت در شهر «حسن آباد»، بررسی فنی شبکه تلفن همراه در مسکن مهر شهر «سده» برای ایجاد پوشش حداکثری، تامین 350 متر کابل مسی برای برقراری مجدد تلفن ثابت در روستای «مورپهن» و ... نیز در این جلسه مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

خاطر نشان می شود، با پیگیری نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، وضعیت ارتباطی شهرستان اقلید با اولویت ارتباطات روستایی در جلسه ای با حضور فرماندار، رئیس دفتر نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، بخشداران این شهرستان و مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در محل فرمانداری شهرستان اقلید مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 1198192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha