بزرگداشت مترجم منظوم قرآن و نهج البلاغه در کاشان  برگزار شد

همایش بزرگداشت زنده یاد "استاد علی شریف کاشانی" در دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، همایش بزدگداشت خورشید خِرد، ویژه بزرگداشت مقام علمی و ادبی شاعر، ادیب و عالم فرهیخته زنده یاد "استاد علی شریف کاشانی" در کاشان برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در این همایش طی سخنانی، گفت: "استاد علی شریف کاشانی" با شخصیت ممتاز و کم نظیرش در ادب و اخلاق، یکی از بزرگانی است که در رونق دانش شعری و بلوغ نگرش علمی و شکوفایی تحقیقات ادبی سهم بسزایی دارد.

 
میثم نمکی افزود: گشاده رویی در رفتار، دقت و مراقبت در کلاس درس، شور انگیزی و شعور آفرینی در شعر و فصل الخطاب بودن او نزد مجامع و انجمن های ادبی کاشان را می توان در منظومه شخصیتی استاد به تماشا نشست.
 
در این همایش که به پاس ۶۰ سال کوشش، مجاهدت و خدمات علمی و ادبی ارزشمند شاعر، ادیب و عالم فرهیخته زنده یاد "استاد علی شریف کاشانی" برگزار شد، استادان و شاعرانی همچون دکتر عبدالرضا مدرس زاده، استاد صائم کاشانی، دکتر حسین باغشیخی (عضو شورای اسلامی شهر کاشان) و برخی از اعضای انجمن های ادبی کاشان ضمن شعرخوانی، در سخنانی به بیان خاطرات و دیدگاه های خود درباره مقام علمی، شخصیت و آثار استاد شریف پرداختند.

 

زنده یاد "استاد علی شریف کاشانی" از نوادگان مرحوم ملا حبیب ‌الله شریف کاشانی، در سال ۱۳۰۸ در کاشان به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته زبان و ادبیات عرب در دانشگاه تهران بود و در کسوت شریف معلمی بیش از ۴ دهه در دبیرستان‌های کاشان، ادبیات عرب، ادبیات فارسی، ریاضی و فیزیک تدریس می‌کرد.

 

استاد شریف بیش از ۴ دهه نیز مدیر انجمن ادبی صبا (با سابقه‌ترین انجمن ادبی کاشان) بود. از جمله شاخص ترین آثار وی می توان به ترجمه‌ منظوم از قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه اشاره کرد. وی سرانجام در ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹ در سن ۹۱ سالگی جهان فانی را وداع گفت.

 

این همایش با مشارکت و همکاری نهادها، سازمان ها، دانشگاه ها و مجامع ادبی کاشان در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

کد خبر 1198323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha