نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت وارد مدینه منوره شد

سرپرست حجاج ایرانی برای نظارت بر روند ارائه خدمات به حجاج و کاروان‌های ایرانی وارد مدینه النبی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب » در صدر هیئتی بعدازظهر امروز وارد مقر ستاد مدینه در هتل سکون شد و در بدو ورود مورد استقبال آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، جمعی از مدیران و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در گفتگویی کوتاه در ارزیابی عملیات حج تمتع 1401، بیان کرد: عملیات حج هنوز پایان نیافته است و جمع بندی کل برنامه‌ها باید در انتهای عملیات انجام شود ولی تاکنون به لطف الهی همه برنامه ها مناسب بوده است.
وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با خادمین ضیوف الرحمان و کارگزاران حج رهنمودهایی داشتند که سعی شد در برنامه‌های حج امسال آن نکات را اجرایی کنیم.
سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: با وجود اینکه حج امسال دیرهنگام آغاز شد و در عین حالی که تعداد زائران 45 درصد سهمیه بود‌ و محدودیت‌های نیز وجود داشت، تغییراتی هم در بازگشت زائران بوجود آمد. برخی زائران کمتر از 28 روز و برخی بیشتر از 28 روز در این سفر بودند که این نتیجه فرآیند در کل پروازها بود ولی اینها زودگذر است.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با بیان اینکه مسئله مهم آن است که زائران توانستند اعمال حج خود را به خوبی انجام دهند،‌ اظهار کرد: خادمین فرهنگی و خدمتگزاران اجرایی تلاش داشتند که کارها بدون نقیص انجام شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب افزود: حج در هر سال تازه‌هایی دارد که حج امسال نیز از آن بی‌بهره نبوده است و تمام تلاش‌های انجام شده در راستای تحقق آموزه‌های دینی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و رضایت زائر بود.
وی در پاسخ به سوالی درباره برپایی مجدد حج عمره ایرانیان تصریح کرد: سفر عمره در شرایطی برقرار می‌شود که زیرساخت‌های آن تأمین شده باشد. حج تمتع در طول کمتر از دو ماه اتفاق می‌افتد ولی در عمره بیش از 6 ماه زائران در این سرزمین حضور می‌یابند و باید حتماً سفارت و کنسولگری کشورمان فعال شود تا زائران با مشکلی مواجه نشود.


سرپرست حجاج ايراني افزود: سازمان حج و زیارت خدمات خود را به زائران ارائه می‌دهد، ولی نماینده رسمی جمهوری اسلامی ایران هم باید در عربستان حضور داشته باشد. با توجه به اینکه خواست دو کشور بر این است که برنامه‌ها به شکلی بهتر از وضع موجود انجام شود، امیدوارم سفر عمره هم با مساعی دولتمردان راه‌اندازی شود.

کد خبر 1198357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha