رعایت سه رکن مالکیت ، مدیریت و روایت قصه توسط قصه گو

خانجانی گفت: یک قصه گوی هنرمند باید سه رکن مالکیت، مدیریت و روایت قصه را در نظر بگیرد و باید ببیند چه توانایی هایی دارد، همچنین ساختار قصه را بشناسد و قصه را پرورش دهد،

ه گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی خانجانی» شامگاه پنج شنبه (۳۰تیر) در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی قصه گویی تبیین که با حضور  مسئولین استانی در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی برگزار شد؛بیان کرد: خداوندی که بر همه چیز قادر و تواناست در قرآن در بیش از ۱۳ آیه خود را قصه گو معرفی می کند و در سوره یوسف خداوند روش قصه گویی را آموزش می دهد.

 

رئیس هدئت داوران نخستین جشنواره ملی قصه گویی تبیین گفت: خداوند در قرآن بیش از ۲۰۰ قصه قرآنی را بیان می کند تا راه و رسم زندگی را به انسان ها بیاموزد.
 

وی در ادامه بیان کرد: یک قصه گوی هنرمند باید سه رکن مالکیت قصه، مدیریت و روایت قصه را در نظر بگیرد. یک قصه گو باید ببیند چه توانایی دارد، ساختار قصه را بشناسد و قصه را پرورش دهد،

 

خانجانی اظهار داشت: یکی از مواردی که جای خرسندی دارد شرکت افراد از سراسر کشور با زبان ها و گویش های مختلف و از کودک سه ساله تا پدر بزرگ و مادربزرگ ها در ابن‌جشنواره بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1198364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha