اجرای سند قرآنی استان عزم همگانی را می‌طلبد

آیت الله شعبانی موثقی با تأکید بر مشارکت همه در اجرای سند قرآنی استان گفت: شورای فرهنگ عمومی لازم است در رأس همه فعالیت‌های فرهنگی قرار گرفته و مصوبات آن اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی، شامگاه پنج شنبه در نشست فعالان فرهنگی استان همدان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ساختار فرهنگی کشور دارای ضعف‌هایی است و نیازمند آسیب شناسی آنها هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: شورای فرهنگ عمومی لازم است در رأس همه فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد، اما شورایی که سال 98 شکل گرفته با این اعضا و چارچوب نمی‌تواند اثرگذار باشد.

آیت الله شعبانی موثقی اظهار کرد: بنا بود سال 98 قوانین و آیین‌نامه‌های شورای فرهنگ عمومی استان اصلاح شود، اما باوجود گذشت سه سال هنوز ابلاغ نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: امروز زمان آن نیست که تنها جلسه‌ برگزار کنیم، بلکه باید جلسات در جامعه برآیند داشته باشد و مردم شاهد ثمرات آن باشند.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: متاسفانه نظام فرهنگی و نظام جامع و منسجم مبتنی بر ارزش‌های اسلامی در کشور به خوبی تعریف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در ماجرای عفاف و حجاب باید مراقبت کرد که جامعه دچار شکاف اجتماعی نشود زیرا اگر حجاب را به ارزش اجتماعی تبدیل می‌کردیم این‌همه مشکل نداشتیم و جامعه و نوجوانان به ‌دنبال ارزش و به اصطلاح "کلاس" هستند.

امام جمعه همدان مطرح کرد: سند قرآنی استان با زحمت کارشناسان تدوین شده و برای اجرایی شدن نیازمند حمایت دستگاه‌های اداری است.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد باید در کنار هم رشد کند، گفت: اگر فرهنگ آسیب ببیند، هر چه در اقتصاد رشد کنیم، بازهم نمی‌توانیم رضایت اجتماعی کسب کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 1198400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha