پرهیز از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها/ بروز سیلاب و روانآب در گلستان محتمل است

داداشی با اشاره به نفوذ متوالی امواج ناپایدار شمالی به گلستان طی ساعات آینده از مردم خواست از نزدیک شدن به رودخانه ها و مسیل ها پرهیز کنند.

«نوربخش داداشی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار داشت: بر اساس پیش بینی کارشناسان اداره پیش بینی هواشناسی گلستان، با نفوذ متوالی امواج ناپایدار و نسبتا خنک از سمت دریای سیاه به نوار شمالی کشور و منطقه، تا چند روز آینده شاهد افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق پراکنده، کاهش نسبی دما و وزش باد نسبتا شدید موقتی خواهیم بود.

 

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: در این مدت به واسطه بارش‌های رگباری احتمال آبگرفتگی برخی معابر دور از انتظار نیست، بنابراین توصیه می‌شود از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جلوگیری شود.

 


وی افزود: بر اساس تفسیر نقشه های پیش یابی، هفته اول مرداد برای ساکنان نیمه شمالی کشور از جمله گلستانی ها هفته ای خنک همراه با بارش باران باشد.

 


اداره کل هواشناسی استان دارای ۱۵۶ ایستگاه و سامانه هواشناسی از انواع مختلف از جمله «سینوپتیک، اقلیم شناسی، باران‌سنجی، جاده‌ای، جو بالا، باران سنجی خودکار و پایش گرد و غبار» می باشد که در سطح است به صورت مداوم فعال می باشد.

 

 

کد خبر 1198542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha