حجاب، یکی از جلوه های رفتاری عفت ورزی است

یوسفلی از حجاب به عنوان یکی از جلوه های رفتاری عفت ورزی یاد کرد و گفت: هرچه درجه اعتقادات بالاتر رود، افراد به سمت عفت ورزی می روند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، کارشناس دینی حوزه علمیه زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به راه های ترویج حجاب در جامعه اظهار کرد: لازمه اصلی، تقویت اعتقادات جامعه است هر چه درجه اعتقادات بالا رود طبیعتاً افراد به سمت عفت‌ورزی می‌روند و یکی از جلوه های رفتاری عفت‌ورزی، حجاب است.

 

سمیه یوسفلی ادامه داد: عفت‌ورزی باعث می‌شود شهوات در چارچوب اعتقادات خود پاسخ داده شوند و نهایتا با تشکیل خانواده باعث رشد حلال‌زادگی و حلال‌خوری در جامعه خواهد شد که خودش باعث تقویت اعتقادات است.

 

وی افزود: نتیجه این که برای تقویت اعتقادات نیاز به جامعه‌ای داریم که حلال زاده و حلال خور باشد که در این زمینه هم حکومت هم مبلغین تاثیر بسیار بالایی دارند به‌ویژه حکومت. همانطور که گفته شد نمود بیرونی عفت‌ورزی حجاب است. مسئله رعایت حجاب در جامعه قطعاً سلامت روان افراد جامعه را در پی خواهد داشت و پایداری خانواده و احترام به هر دو جنس را بر جای می‌گذارد و ارزش وجودی خاص زن را بالا می‌برد و صرفاً نگاه جنسیتی به زن نخواهد شد بلکه توجه به جایگاه و شخصیت زن مطرح است.

 

این کارشناس دینی در نحوه برخورد با افراد بی حجاب و بدحجاب گفت: با این افراد نباید برخوردی صورت بگیرد مگر برخوردهای قانونی، وقتی کشور قانون مشخصی دارد که برای حضور در جامعه پوشش و حجاب را ضروری دانسته، باید این قانون تبیین شود و مصادیق آن بازگو شود. در عین حال حکومت می تواند برای اجرای قانون در اداره‌جات و شرکت‌ها و ارگان های دولتی ورود پیدا کند و به پوشش قانونی محیط کار که نکته بسیار مهمی است نظارت کند.

 

یوسفلی با اشاره به اینکه دشمنان ما راه به خط شیطان می روند و مشخص است که خط شیطان و خط اعتقادات کاملا متفاوت است، گفت: حجاب از دل حیا بیرون می آید و حیا از دل ایمان و دشمن مقابل ما از دل شیطان بیرون آمده و شیطان مخالف حیا و اعتقاد به خداوند متعال است.

 

به گفته وی، فلسفه دنیای غرب و دشمنان که جامعه خود را پی‌ریزی کرده‌اند طبیعت است و معتقدند که طبیعت خدای جامعه است و طبق این فرضیه پاسخگویی به تمام شهوات و لذاتی که در دنیا وجود دارد باید مانند حیوانات برای انسان آزاد شود، مانند تشنه‌ای که به آب نیاز دارد و این نیاز در هر جایی باید برطرف شود و آنچه در نظر ما مانع این امر است، پوشش است در تمدن غرب که از انسانیت به دور است و زندگی حیوانی دارند یکی از مشخصه‌های زندگی آنها هم‌جنس‌بازی است و می‌توان گفت حجاب مانع رسیدن به این اهداف شیطانی غرب است.

 

یوسفلی ادامه داد‌: رابطه‌ی حجاب و غیرت، رابطه‌ای صد درصدی است و عمدتاً شاهد تغییر رویکرد مردان جامعه‌مان هستیم که علت آن شاید این است که مصادیق غیرت را نمی‌داند.  مشکل اصلی در جامعه اسلامی پایین بودن اعتقادات است خاصه در کشور ما که مشکلات فراوان اقتصادی باعث بدبینی افراد جامعه به حکومت شده است؛ حکومتی که با نام اسلام نامگذاری شده طبیعتاً باعث به وجود آمدن بدبینی افراد به اسلام نیز می‌شود.

کد خبر 1198590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha