هیأت‌های مذهبی از ظرفیت لطایف قرآنی بهره‌مند شوند/ شبکه نورانی و پربرکت روضه‌های خانگی احیا شود

دبیر جامعه ایمانی مشعر بر لزوم بیان لطایف قرآنی در هیأت‌های مذهبی تاکید کرد و گفت: نگاه ما این است که امر جهاد تبیین مقام معظم رهبری را در هیات های مذهبی اجابت کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رحیم آبفروش در ششمین نشست جمعی از منبری‌های جوان هیأت‌های کشور که در قرارگاه منتظران شهادت پلاک ۳۱۳ جنب مقدس جمکران قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در این سلسله نشست‌ها یک نگاه و محور مشخص وجود دارد، اظهار کرد: نگاه ما این است که امر جهاد تبیین مقام معظم رهبری را اجابت کنیم.

وی با بیان اینکه امسال نخستین محرمی است که می‌توانیم این امر را اجابت کنیم، مطرح کرد: مصادیق و شواهدی که برای منبر محرم نیاز است با یک مشارکت جمعی در این نشست جمع بندی می‌شود.

 

دبیر جامعه ایمانی مشعر با اشاره به اینکه امیدواریم در این نشست بتوانیم نهایت استفاده و بهره را ببریم، عنوان کرد: لطایف قرآنی به عنوان یک الگو که بتواند در هیأت‌های مختلف پیاده شود، در این نشست بیان شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در برخی از هیأت‌ها که از لطایف قرآنی استفاده می‌شد، مخاطبین رضایت بسیاری داشته‌اند.

آبفروش از برگزاری کمیسیون‌های مختلف در حاشیه این نشست یاد کرد و گفت: در این کمیسیون‌ها نظرات مختلف به بحث و گفت‌وگو گرفته می‌شود و سپس با ادبیات مناسب به مخاطبین منتقل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در نشست فرماندهان عملیات محرم، نقش رزم می‌کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم طی این نشست جلوه‌های زیبایی از این نقش رزم رقم بخورد و بتوانیم از فرصت محرم به بهترین شکل بهره‌مند شویم.

 

شبکه نورانی و پربرکت روضه‌های خانگی احیا شود

دبیر جامعه ایمانی مشعر  با اشاره به طرح روضه خانگی، اظهار کرد: روضه خانگی شبکه نورانی و پربرکت ارزشمندی است که می‌تواند اثرگذاری بسیار بالایی داشته باشد.

وی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه خانه‌ای که در آن روضه خوانده نشود مانند قبور است، مطرح کرد: سنت اصیل روضه‌های خانگی نباید برخی دخالت‌ها خراب شود.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با اشاره به اینکه تبلیغ روضه‌ خواندن‌های رایگان یک حرکت اشتباه است، عنوان کرد: اگرچه ما با صله‌های بالا نیز مخالف هستیم ولی همین که یک خانواده از مخارج خود حتی بخش کوچکی را برای روضه اختصاص دهد یک نعمت بزرگ است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از روضه‌های خانگی قدمت‌دار در دوران کرونا تعطیل شدند، خاطرنشان کرد: به دنبال بهانه‌ای هستیم که مجددا این روضه‌های خانگی آغاز به کار کنند.

کد خبر 1198672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha