۲۱۴ میلیارد تومان از منابع ملی برای توسعه راههای شریانی و راههای روستایی به کردستان تخصیص یافت

مقبلی گفت: ۲۱۴ میلیارد تومان از منابع ملی به کردستان برای توسعه راههای شریانی و راههای روستایی تخصیص یافت که با نگاه ویژه راهداری به کردستان عملکرد خوبی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صبح شنبه یکم مرداد ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار کرد: توسعه راههای شریانی و راههای فرعی و روستایی کردستان نیازمند توجه است.

 

 

وی با اشاره به اینکه در کشور حدود ۹۷ هزار روستای دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد ۴۰ هزار روستا جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارند، افزود: با اقداماتی که بعد از انقلاب اسلامی در حوزه راههای روستایی انجام شد معتقدیم که باید راههای روستایی به جایگاهی برسد که زیرساخت‌های تولید، اشتغال و غیره را در روستاها فراهم کند.

 

 

معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: حدود 82 درصد از راههای روستایی کشور ساخته شده و ۲۷ کیلومتر راه روستایی در کشور باید آسفالت شوند که برای اجرای آن ۲۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

 

 

مقبلی اعلام کرد: ضریب برخورداری هفت استان کشور از راه روستایی زیر هفتاد درصد شناخته شده که استان‌های کمتر توسعه به شمار می‌روند و یکی از این استان‌ها نیز استان کردستان است.

 

 

معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات سال قبل براین اساس بود که عمده اعتبارات کشور که پنج هزار میلیارد بود، به هفت استان کمتر توسعه یافته سوق یافت، افزود: سال قبل 545 میلیارد تومان در حوزه راه روستایی در اختیار استان‌ها قرار گرفت و با همین اعتبارات ۳۷۰ پروژه با یک هزار و 100 میلیارد آغاز شد که تاکنون 107 کیلومتر از راهها به اتمام رسیده است.

 

 

وی اذعان کرد: 214 میلیارد تومان از منابع ملی به کردستان اختصاص یافته و 750 میلیارد تومان سال قبل از منابع استانی و ملی برای توسعه راههای شریانی و روستایی کردستان اختصاص یافت.

 

 

مقبلی اعلام کرد: ۲۱۴ میلیارد تومان از منابع ملی به کردستان برای توسعه راههای شریانی و راههای روستایی تخصیص یافت که با نگاه ویژه راهداری به کردستان عملکرد خوبی به شمار می‌رود.

 

 

معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای راههای فرعی باید از اعتبارات استانی استقاده شود که در جلسات برنامه‌‌ریزی باید به این مقوله پرداخته شود و استان باید نگاه ویژه‌ای به این مسائل داشته باشد.

 

 

وی با تقدیر از مدیریت سابق حمل و نقل استان کردستان عنوان کرد: برای مدیران توانمند در سازمان جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته و خواهیم گرفت اما پرچم خدمتگزاری به دست شخصی دیگر سپرده می‌شود که ان‌شالله شاهد توسعه فعالیت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باشیم.

 

کد خبر 1198705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha