۹۹ درصد شهرهای استان از نعمت گاز بهره مند هستند

نظری گفت:با توجه به بررسی صورت گرفته ۹۹ درصد شهرهای خراسان رضوی از نعمت گاز بهره مند هستند که با اتصال شهر باجگیران همه شهرهای استان گازدار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «یعقوبعلی نظری» در بازدید از شرکت گاز خراسان رضوی اظهارداشت:عملیات آغاز احداث خط جدید انتقال گاز به مشهد با تاخیر سه ماهه رو به رو شده و باید در اجرای این طرح مهم تعجیل و به آن توجه ویژه شود و این میزان تاخیر در اجرای طرح قابل قبول نیست.

 

استاندار خراسان رضوی افزود: برخی محورهای خدمات رسانی مثل جاده پر هزینه است و تکمیل آن مدت بیشتری طول می کشد اما گازرسانی به روستاهای هدف باید در مدت اعلام شده تکمیل شود بنای کار بر این باشد که تا هفته دولت عملیات اجرایی این طرح‌ها آغاز شود.

 

نظری تصریح کرد: با توجه به بهبود روابط با ترکمنستان و بحث سواپ گاز با این کشور، باید از طرح ذخیره سازی گاز در منطقه سرخس و خط انتقال جدید گاز به مشهد اطمینان حاصل شود.

 

وی با بیان اینکه توزیع گاز در زمستان ۱۴۰۰ به خوبی مدیریت شد و لازم است از هم اکنون اقدامات لازم برای زمستان ۱۴۰۱ و تامین گاز پایدار صورت گیرد، خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان در راستای طرح ذخیره سازی گاز؛ تامین گاز مشهد و استان در بخش صنعت و خانگی است تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

 

استاندار خراسان رضوی افزود:با توجه به بررسی صورت گرفته ۹۹ درصد شهرهای استان از نعمت گاز بهره مند هستند که با اتصال شهر باجگیران همه شهرهای استان گازدار خواهند شد.

 

نظری اظهارکرد: ۳۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فاقد گاز هستند، البته از ابتدای انقلاب که جهاد سازندگی شروع به خدمت کرد تا به امروز نمی‌توان گفت خدمت‌رسانی به روستاها تکمیل شده است.

 

وی ادامه داد:به همین منظور تلاشمان تکمیل ۱۴ خدمت عمده مانند آب، راه، برق و گاز به مناطق روستایی است و در صورت تکمیل خدمات یاد شده می توان موضوع مهاجرت معکوس روستائیان به روستاها را به صورت دعوت عام مطرح کرد.

کد خبر 1198760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha