حجاب ریشه در فرهنگ اعتقادی و اجتماعی مردم دارد

حجت الاسلام موسوی، با بیان اینکه رعایت حجاب مطالبه ای عمومی است، گفت: فرهنگ حجاب وترویج آن از ضروریات جامعه اسلامی وانقلابی ماست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین «سید عیسی موسوی»  امروز در همایش حجاب "غیرت علوی و سیره فاطمی"که باحضور بانوان ستادی سازمان ومدیرت جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد و چگنی برگزارشد، به تبیین روند تاریخ فرهنگ حجاب اشاره کردو اظهار داشت: اگر به تاریخ  معاصر نگاه کنیم می‌بینیم سلطنت پهلوی با تمام قلدری و فسادهای سیاسی و فرهنگی که داشت در پروژه کشف حجاب شکست خورد ؛چون مذهب و حجاب ریشه در فرهنگ اعتقادی و اجتماعی مردم داشت به همین خاطر خاستگاه اصلی مردم بازگشت به سنت دینی و رعایت قواعد حجاب بود.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به بیان اینکه حجاب یک مطالبه عمومی است ودرفرهنگ عمومی نهادینه شده است، افزود: بی تردید همه ما به این مقوله اشتراک نظر داریم که حجاب ازاول امری اجباری نبود ویکی از مولفه های انقلاب اسلامی استقبال از حجاب بوده و به عبارتی در فرهنگ جامعه نهادینه شده است.

 

وی با اشاره به توطئه های دشمنان برای ترویج بی حجابی در جامعه، خاطرنشان کرد: امروز باید با قانون شکنان ونادیده گرفتن این ارزش برخود کرد.

 

حجت الاسلام موسوی  با اشاره به اینکه امروز دشمنان و رسانه های غربی سعی در انتقال فرهنگ مبتذل به جامعه مذهبی ما دارند، افزود: اکثریت جامعه تمایل به رعایت قواعد اسلامی دارند وزنان جامعه اسلامی ما به خاطر اصالت وسنت دینی که دارند خواهان ترویج بی حجابی درجامعه نیستند،

 

وی اظهار کرد: بنابراین همه ما بایددراین شرایط تلاش کنیم واجازه فعالیت به گروهی ندهیم که گرایش فرهنگ غربی دارند ودرشکبه های اجتماعي درحال فعالیت هستند.

کد خبر 1198779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha