عملکرد بانک های خصوصی قزوین در حمایت از بخش تولید رضایت بخش نیست

پیله فروش گفت: عملکرد بانک های خصوصی در اجرای بخشنامه های بانک مرکزی و در حمایت از تولید مورد رضایت نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «میثم پیله فروش» در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که امروز (شنبه اول مرداد) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: عملکرد بانک های خصوصی در اجرای بخشنامه های بانک مرکزی، هزینه کرده منابع و حمایت از تولید مورد رضایت نیست.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: این کم توجهی بانک های خصوصی به بخشنامه های بانک مرکزی، سبب شده تا منابع دولتی در این حوزه را از دست داده و بخش تولید متضرر شود.

 

وی اضافه کرد: لازم است فعالان عرصه تولید از سایر منابع و روش ها برای تأمین مالی این بخش استفاده کنند و تنها به دریافت تسهیلات بانکی اتکا نکنند.

 

در ادامه رئیس اتاق بازگانی، صنعت، معدن و کشاورزی قزوین اظهار کرد: متأسفانه بانک های خصوصی در قزوین حاضر به اجرای مصوبات بانک مرکزی نیستند به طوری که بر اساس اعلام بانک مرکزی، بانک های خصوصی باید ۵۰ درصد منابع خود را در استان به منظور حمایت از بخش تولید هزینه کنند ولی برخی بانک های خصوصی قزوین این امر را اجرا نکرده و کمتر از ۲ درصد در این حوزه هزینه کرده اند.

 

«مهدی بخشنده» افزود: یکی دیگر از موضوعات که نیاز است بانک ها در این خصوص همکاری داشته باشند، نوسازی صنایع است که اگر بانک ها در این خصوص همکاری نکنند تا ۱۰ سال آینده با مشکل مواجه شده و صنعت موثری نخواهیم داشت.

 

وی یادآور شد: لازم است بانک ها منابع خود را بر اساس بخشنامه های بانک مرکزی هزینه کنند.

 

کد خبر 1198790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha