پیشبینی ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی تا چهار سال آینده

ابوالحسینی با اشاره به برنامه ایجاد مسکن در استان یزد گفت: بر اساس اعلام استاندار یزد تا چهار سال آینده میزان ۶۰ هزار واحد مسکونی در استان ایجاد می شود.خبرگزاری شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، ابوالحسینی معاون عمرانی استاندار یزد امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اقدامات دولت در زمینه مسکن در استان گفت: 31 هزار و 980 واحد مسکونی در استان کلنگ زنی می شود که رستایی، محرومان، ساکنان شهرس، کارگری از جمله این مسکن ها است.

وی افزود: به طور کلی حدود 40 هزار واحد مسکونی خواهیم داشت و بر اساس نیاز سنجی 54 هزار واحد مسکونی باید بسازیم که امیدواریم در چهار سال به 60 هزار واحد برسیم.

ابوالحسینی ادامه داد: 359 دهیاری در استان داریم و جمعی روستایی 148 هزار و 645 نفر هستند که 14 و نیم درصد جمعیت ما روستایی هستد و به نسبت بقیه نقاط کشور پایین هستند.

معاون عمرانی استاندار یزد بیان کرد: در حوزه دهیاری نیز در حوزه عمران پروژه های خوبی انجام شده که پروژه های بالای 100 ملیتون 575 پروژه با 217 میلیارد تومان فعال است.

وی گفت:  طرح پسماند شهرهای یزد، حمیدیا، شاهدیه و زارچ  یکی از طرح های بزرگ ما در وزه مدیریت پسماند است.

ابوالحسینی بیان کرد: در حوزه ترافیکی مقرر شد در طول ایام نوروز جلسات مربوط به کاهش حوادث رانندگی با محوریت برنامه ها شکل گرفت و اثرات خوبی داشت و بهه صورت محسوسی فوتی ها کاهش پیدا کرد و مجموعه حدود 400 مصوبه در این راستا داشتیم که بیش از 70 درصد آن اجرایی شده است.

وی افزود:  جدا سازی آب شرب از فضای سبز از برنامه های کوتاه مدت دولت در حوزه آب است که در حال پیگیری آن هستیم و تاکنون نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

معاون عمرانی استاندار یزد بیان کرد: عدالت در توزیع بار و متعارف شدن هزینه های بار به عنوان گام دیگر ما بوده است که گام اصلی ما ایجاد بانک بار بوده است که امیدواریم به زودی راه اندازی شود.

ابوالحسینی ادامه داد: کشور یک آمادگی جدید برای این سطح از ساخت و ساز نیاز دارد.

وی افزود: در حوزه ساخت و ساز صنعتی دنیا روش های متنوعی به کار برده است و مسکن مهر نیز به عنوان تجربه خوبی است.

معاون عمرانی استاندار یزد بیان کرد: ایجاد 60 هزار واحد مسکونی بزرگترین پروژه انقلاب در حوزه عمرانی بوده است که بیش از 60 هزار واحد مسکونی برای مردم ایجاد می شود.

ابوالحسینی ادامه داد: بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان ها، ساماندهی مشاوران و پیمانکاران، کارگروه ویژه سیل از جمله اقداماتی است که در حال پیگیری آن هستیم.

وی گفت:از موقع اطلاع از آن نخستین کار ما در جریان قرار دادن مجمع نمایندگان استان، در قالب لایحه دوفوریتی منتظر اصلاح آن هستیم که امیدواریم امسال اصلاح شود.

معاون عمرانی استاندار یزد بیان کرد: آبرسانی به روستاها بسیار دارای مشکل هستیم که تعداد 58 روستا آبرسانی انجام می شود و پیگیری اعتبار دوبرابری در 1401 هستیم و مجتمع های آب رسانی از طریق ماده 56 در حال حل آن هستی که 26 روستا مشمول آن می شوند.

کد خبر 1198811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha