برگزاری دومین مرحله قرعه‌کشی سامانه یکپارچه خودرو/تورم سالانه تیرماه ۱۴۰۱ برای خانوارهای کشور به ۴۰.۵ درصد رسید

استفاده بیش از ۲۷ هزار طرح اشتغال روستایی از تسهیلات بانک توسعه تعاون، برگزاری نوبت دوم مجمع عمومی عادی بانک قرض‌الحسنه رسالت، برگزاری دومین مرحله قرعه‌کشی سامانه یکپارچه خودرو، تورم تیر به ۴۰.۵ درصد رسید برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه دوم مرداد شبستان به شرح زیر است:

استفاده بیش از ۲۷ هزار طرح اشتغال روستایی از تسهیلات بانک توسعه تعاون

اطلاعات سامانه کارا نشان می‌دهد که تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون در سرفصل اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۵۴ هزار و ۱۰۰ شغل در سراسر کشور ایجاد کرده است.

بانک توسعه تعاون به‌عنوان نهاد مالی توسعه‌ای و به‌عنوان بانک عامل در این طرح بزرگ ملی توانسته است به ۲۷ هزار و ۴۱۸ طرح در تمام استان‌های ایران تسهیلات اشتغال پایدار را تخصیص دهد.

استان‌های کرمانشاه با ۴۷۹۸ طرح، سیستان و بلوچستان با ۱۹۶۵، گلستان با ۱۴۶۱، گیلان با ۱۳۵۴ و خراسان رضوی با ۱۱۹۹ طرح در رتبه‌های اول تا پنجم تعداد طرح‌های پرداختی در این طرح ملی قرار دارند.

اطلاعات سامانه کارا نشان می‌دهد، استان کرمانشاه با ۵۹۳۸ اشتغال ایجاد شده در رتبه اول، استان‌های خراسان رضوی با ۴۳۲۱، سیستان و بلوچستان با ۲۸۰۶، فارس با ۲۵۵۵ و هرمزگان با ۲۲۸۸ در رتبه دوم تا پنجم اشتغال‌زایی قرار دارند.

همچنین استان‌های کرمانشاه با پرداخت ۲۳۹۹ میلیارد ریال، سیستان و بلوچستان با ۱۷۳۴، خراسان رضوی با ۱۶۷۸، مازندران با ۱۳۲۸ و گیلان با ۱۲۵۶ میلیارد ریال در رتبه‌های اول تا پنجم میزان پرداخت تسهیلات قرار دارند.

از ابتدای اجرای طرح «اشتغال پایدار روستایی و عشایری»، بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک عامل این طرح اقدامات و فعالیت‌های اثرگذاری در این موضوع انجام داده است.

بانک توسعه تعاون در کنار دو بانک و یک صندوق کارآفرینی وظیفه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را بر عهده دارد. این طرح بزرگ ملی از سال ۱۳۹۷ به‌طور رسمی آغاز شده است.

 

نوبت دوم مجمع عمومی عادی بانک قرض‌الحسنه رسالت برگزار می‌شود

کلیه صاحبان سهام بانک قرض الحسنه رسالت یا نمایندگان و وکلای قانونی آنان می توانند در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه(نوبت دوم) بانک که رأس ساعت ۱۵:۰۰ روز سه شنبه ۱۱ مرداد در محل دفتر مرکزی بانک واقع در تهران، خیابان سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، نبش باغستان یکم، پلاک ۱۵ کدپستی ۱۹۹۸۶۳۴۷۷۵ و به شماره تلفن ۲۲۰۸۰۰۰۰ تشکیل می گردد، با همراه داشتن مدارک مثبته مالکیت سهام و کارت شناسایی معتبر حضور به هم رسانند.

استماع گزارش هیأت مدیره در خصوص عملکرد بانک در سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹، استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص عملکرد مالی بانک طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ و بررسی و تصویب صورت های مالی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ از جمله دستورات این مجمع است.
انتخاب حسابرس و بازرس قانونی اصلی و علی البدل برای سال مالی ۱۴۰۱ و تعیین حق الزحمه آنها، تعیین روزنامه یا روزنامه های کثیر الانتشار جهت درج آگهی های بانک در سال مالی ۱۴۰۱، تنفیذ معاملات موضوع ماده ۱۲۹  قانون تجارت برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹، تعیین حق حضور در جلسات برای اعضای غیرموظف هیات مدیره برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ همچنین سایر مواردی که اتخاذ تصمیم در خصوص آنها در صلاحیت مجمع عمومی عادی باشد نیز دردستور کار این مجمع قرار خواهد گرفت. 
گفتنی است براساس ابلاغیه شماره ۱۶۶۵۴۷/۱۲۱ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۴ سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص الزامات وزارت بهداشت در مجامع عمومی به اطلاع می رساند به همراه داشتن کارت واکسن و استفاده از ماسک در طول برگزاری مجمع الزامی است.

 

برگزاری دومین مرحله قرعه‌کشی سامانه یکپارچه خودرو

مراسم قرعه‌کشی مرحله دوم فروش فوق العاده، پیش فروش، مشارکت در تولید عادی و ویژه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سامانه یک‌پارچه خودرو با حضور نهادهای نظارتی و نمایندگان شرکت‌های خودروساز به میزبانی ایران خودرو برگزار شد.

در این مرحله از طرح فروش یکپارچه، ۲۷محصول خودروسازان کشور شامل ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور، آرین پارس موتور، فردا موتور و خودروسازی ایلیا در قالب فروش‌های عادی، فوق العاده، پیش فروش، مشارکت در تولید و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عرضه شد.

اسامی برندگان دومین قرعه کشی سامانه یکپارچه، از ساعت ۱۷ امروز (یکشنبه، دوم مردادماه) از طریق سایت sale.iranecar.com اعلام خواهد شد.

برندگان نهایی از صبح دوشنبه (سوم مرداد) تا پایان پنجشنبه (ششم مردادماه) مهلت دارند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی خودروسازان مطابق با بخش نامه‌های فروش، نسبت به واریز وجه اقدام کنند و در صورت عدم پرداخت، نفرات فهرست ذخیره جایگزین خواهند شد.

 

تورم سالانه تیرماه ۱۴۰۱ برای خانوارهای کشور به ۴۰.۵ درصد رسید

نرخ تورم سالانه تیرماه ۱۴۰۱ برای خانوارهای کشور به ۴۰.۵ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۱ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم نقطه‌ای در تیر ماه ١٤٠١ به عدد ٥٤,٠ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٥٤.٠ درصد بیشتر از تیر ١٤٠٠ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده ­اند.

نرخ تورم نقطه‌ای تیر ماه ١٤٠١ در مقایسه با ماه قبل ١,٥ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی­‌ها و دخانیات» با افزایش ٤.٤ واحد درصدی به ٨٦.٠ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ٠.١ واحد درصدی به ٣٦.٩ درصد رسیده است.

این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ٥٢,٨ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ١.٤ واحد درصد افزایش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٦٠.٧ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٢.٥ واحد درصد افزایش داشته است.

 

کاهش نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. نرخ تورم ماهانه تیر ١٤٠١ به ٤,٦ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ٧.٦ واحد درصد کاهش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» به ترتیب ٥.٧ درصد و ٣.٨ درصد بوده است.

این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ٤,٥ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ٧.٠ واحد درصد کاهش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٤.٨ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ١١.٠ واحد درصد کاهش داشته است.

 

افزایش نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. نرخ تورم سالانه تیر ماه ١٤٠١ برای خانوارهای کشور به ٤٠,٥ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١,١ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٤٠,٠ درصد و ٤٣.٢ درصد می‌باشد که برای خانوارهای شهری ١.١ واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ١.٤ واحد درصد افزایش داشته است.

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» (مرغ ماشینی، سوسیس و کالباس)، گروه «لبنیات و تخم مرغ» (دوغ پاستوریزه، خامه و تخم مرغ) و گروه «نان و غلات» (انواع برنج ایرانی، کیک و بیسکویت) می‌باشد. در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، گروه «بهداشت و درمان» (خدمات طبی سرپایی و خدمات بیمارستانی)، گروه «هتل و رستوران» (هزینه هتل و تالار پذیرایی) و گروه «مبلمان و لوازم خانگی» (انواع شوینده) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

 

هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۵۵۴,۰۰۰ ریال رسید

امروز (یکشنبه ۲ مرداد) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۳,۵۵۴,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۷۲۷.۵۹ دلار،‌ قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۴۹,۸۴۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۴۰,۹۹۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۸۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۵۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۳۰,۷۰۰,۰۰۰ ریال رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (یکشنبه ۲ مرداد) قیمت هر دلار آمریکا در صرافی ملی به ۲۷۸,۱۱۴ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو در صرافی ملی به ۲۸۸,۳۹۵ ریال و قیمت هر پوند به ۳۸۴,۷۸۰ ریال رسید.

 

 

کد خبر 1198960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha