محرومیت ۶۵ درصد زنان از کار به دلیل داشتن حجاب در کشورهای اروپایی

تحقیقات جدید انجام شده نشان می دهد که زنان محجبه به شدت در معرض نژادپرستی و تبعیض در هنگام درخواست شغل در کشورهای هلند، آلمان و اسپانیا هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «siasat»، زنان مسلمانی که عکس های محجبه خود را هنگام درخواست کار در هلند به رزومه خود ضمیمه می کنند، مستقیما و بدون تماس برای مصاحبه شخصی رد می شوند.

این وضعیت برای پیدا کردن کار در مورد زنان محجبه در اسپانیا و آلمان نیز صدق می کند.

تحقیقات جدید انجام شده نشان می دهد که زنان محجبه به شدت در معرض نژادپرستی و تبعیض در هنگام درخواست شغل در کشورهای هلند، آلمان و اسپانیا هستند.

گزارش تحقیق در  روز نهم ژوئیه در وب سایت وابسته به دانشگاه آکسفورد بریتانیا منتشر شد و سروصدای زیادی به پا کرد.

«مارینا فرناندز-رینو، والنتینا دی استاسیو» از دانشگاه اوترخت هلند و «سوزان ویت» از مرکز آلمان در این تحقیق شرکت کردند.

تحقیقات منتشر شده نشان می دهد که به 65  درصد از زنان مسلمانی که هنگام درخواست کار در هلند، عکس های محجبه خود را به رزومه خود پیوست می کنند،کار داده نمی شود.

این تحقیق می‌افزاید که عکس های با حجاب تنها عاملی نیست که موجب می شود زنان مسلمان در آن کشورها طرد می‌شوند، زیرا بسیاری از آنها حتی بدون پیوست کردن عکس شخصی،درخواست خود را ارسال می‌کنند اما نمی توانند شغل مورد نظر خود را به دست بیاورند.

به این ترتیب حتی اگر رزومه افراد شامل داشتن شغل در کارهای مربوط به مسلمانان مانند داوطلب شدن در یک مرکز مذهبی یا یک انجمن خیریه اسلامی باشد در گزینش رد می شوند.

فعال جهاد الحق در مورد نتایج این تحقیق گفت: اروپایی ها فکر می کنند نژادپرستی آنها اشکالی ندارد، زیرا دلایل خوبی برای نژادپرستی دارند.

وی افزود: داشتن حجاب در این کشورها جسارت می خواهد و ما هرگز به جایی نخواهیم رسید که نگران تبعیض حجاب نباشیم.

در ژوئیه 2021، دادگاه دادگستری اروپا اعلام کرد که شرکت‌ها می‌توانند با حکم بالاترین دادگاه اروپا زنان محجبه را از کار اخراج کنند.

دادگاه حکم داد که ممنوعیت استفاده از هر پوششی که بیانگر عقاید سیاسی، فلسفی یا مذهبی در محل کار باشد،باید توجبه شود.

موضوع حجاب سال هاست که در سراسر اروپا جنجال برانگیخته است و اختلافات شدید بر سر ادغام مسلمانان در جوامع اروپایی را برجسته می کند.

در سال 2017، دادگاه دادگستری اروپا رای داد که شرکت ها حق دارند پوشیدن روسری یا هر نماد مذهبی قابل مشاهده دیگری را در محل کار تحت شرایط خاصی ممنوع کنند.

در سال 2014 نیز دادگاه عالی فرانسه حکم اخراج یک کارگر مسلمان مهدکودک را به دلیل داشتن حجاب در یک مهدکودک خصوصی تایید کرد و 10 سال قبل از آن، فرانسه که بزرگترین اقلیت مسلمان در اروپا را دارد حجاب را در اماکن عمومی ممنوع کرد.

کد خبر 1199085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha