۶ راهبر آموزشی در فومن مسئولیت هدایت ۵۷ واحدآموزشی را بر عهده دارند

بیتا گفت: ۶ راهبر آموزشی در شهرستان مسئولیت هدایت و راهبری ۵۷ واحدآموزشی در مناطق روستایی و کم برخوردار را بر عهده دارند.

«ایوب بیتا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن اظهار کرد: راهبران آموزرشی تسهیل‌گر آموزش، مجری عدالت آموزشی و پیاده کردن برنامه‌های آموزشی در مناطق روستایی و محروم هستند.

 

مدیر آموزش و پرورش فومن افزود: به منظور ارتقا و بهبود مستمر کیفیت نظام کارشناسی، مدیریت و راهبری آموزشی و تربیتی در نظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی نقش بسزایی دارند.

 

وی با اشاره به اینکه راهبران باید علاوه بر داشتن سواد موضوعی درکلاس‌های چند‌پایه، با انگیزه و علاقمند به راهبری آموزشی باشند گفت: از منابع جدید آموزشی در فضای مجازی آشنایی داشته باشند و ترکیبی از دانش تئوریک و عملی مطابق با بافت تدریس درکلاس‌های چند‌پایه به‌کار گیرند.

 

بیتا تصریح کرد: امسال تاکید ما بر این است تمام دانش‌آموزان به‌خصوص دانش‌آموزان مناطق روستایی مورد نظارت بالینی مستمر قرار گرفته و از ابتدای سال تحصیلی معلم مربوطه ضمن شناسایی دانش‌آموزان نیاز به توجه و تلاش بیشتر و حتی قابل قبول،  با همکاری راهبران آموزشی برنامه‌های مکمل و جبرانی برای این دسته از دانش‌آموزان در نظر بگیرند و گزارش کاملی از اقدامات خود در این زمینه را به صورت ماهیانه به نماینده راهبران ارسال کنند.

 

مدیر آموزش و پرورش فومن با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری از افت تحصیلی، شناسایی و آموزش دانش‌آموزان نیاز به تلاش بیشتر در طول سال تحصیلی و موکول نکردن این امر به تابستان است، تصریح کرد: تمام توانمان را باید در آموزش بکار بگیریم که دانش‌آموزان ترک تحصیل و بازمانده را شناسایی و با برنامه‌ریزی، نقش حمایتی و نظارتی خود را با کمک راهبران برای جذب و نگهداشت این دانش‌آموزان اعمال کنیم.

 

وی بیان کرد: حمایت و نظارت راهبران در کیفیت بخشی به آموزش و تدریس اثر‌بخش معلمان و اجرای عدالت‌آموزشی و اجرای راهکارهای سند تحول بنیادین، گفتمان امروز راهبران آموزشی و تربیتی آموزش ابتدایی شهرستان است.

 

بیتا خاطرنشان کرد: 6 راهبر آموزشی در شهرستان مسئولیت هدایت و راهبری 57 واحدآموزشی در مناطق روستایی و کم برخوردار را بر عهده دارند.

 

کد خبر 1199115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha