طرح ایمن سازی راه های لرستان ضروری است

شیروانی با تاکید برضرورت حذف نقاط پرخطر در راه های استان، گفت: افزایش اعتبار لازم برای ایمن سازی راه ها و حذف نقاط پرخطرضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،« مرتضی شیروانی» امروز در نشست هم اندیشی دستگاه های امدادی و خدمات رسان جاده ای، اظهار داشت: استان لرستان در مسیر راههای اصلی و شریانی کشور قرار دارد و ایمن سازی محورهای آن موجب ایمنی تردد عمومی خواهد شد.

 

وی افزود: افزایش اعتبارات بهبود ایمنی راه با اولویت اقدامات زودبازده، افزایش نظارت و حضور پلیس در محورها، استفاده از ظرفیت صداوسیما در تولید و پخش محتوای فرهنگی آموزشی، حل مشکلات پایانه برون استانی مرکز استان و استانداردسازی آن و استقرار پلیس در این پایانه باید در دستور کار کمیسیون ایمنی راههای استان قرار گیرد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به در پیش رو بودن  ماه های محرم و صفر، افزود: برنامه ریزی برای ارتقای ایمنی راه و تسهیل در تردد مسافران تابستانی، کاروان های راهیان نور به ویژه زائران اربعین حسینی در دستور کار قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: اصلاح طرح هندسی راه در نقاط پرتصادف، حذف دوربرگردان‌های غیرمجاز، هدایت آب های سطحی، اصلاح رویه راه، افزایش خودمعرفی راه با نصب تابلو و علائم اطلاعاتی، ایمن سازی حاشیه و حریم راه، افزایش سیستم های هوشمند جاده ای برای کنترل دقیق بر حرکات کاربران وسایل نقلیه، نوسازی ناوگان، آموزش کاربران آسیب پذیر جاده ای و برقراری تطابق راهها و علائم جاده ای با استانداردهای جهانی از دیگر عوامل مهم در ارتقای ایمنی راه به شمار می رود.

 

شیروانی با تاکید بر نقش پلیس راه به عنوان سخنگوی کمیسیون ایمنی راهها در هنگام وقوع حوادث جاده ای گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام سفرهای اربعین حسینی و به دلیل اینکه لرستان، معین پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران است اقدامات قابل توجهی جهت ایمن سازی محورها در دست اجرا می باشد و تیم اعزامی راهداری استان نیز در محور ایلام‌ به مهران مشغول حذف نقاط پرتصادف است.

 

داریوش شاهون وند دادستان مرکز استان نیز بر ضرورت علت یابی تصادفات، اقدام عاجل شرکت زیرساخت مخابرات استان برای رفع نقاط کور تلفن همراه در آزادراه خرم آباد _ اراک، تکمیل پروژه های نیمه تمام و برخورد با خودروهای قاچاق بر موسوم به شوتی به عنوان عامل بسیاری از تصادفات تاکید کرد.

کد خبر 1199120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha