دایره حمایت از نخبگان را گسترش داده ایم

باقری مقدم گفت: دایره حمایت از نخبگان را گسترش داده ایم و فقط نخبگان علمی مورد حمایت نیستند بلکه نخبگان کارآفرین، صنعتی و فناور هم مورد حمایت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «ناصر باقری مقدم» امروز یکشنبه (۲ مرداد) در شانزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور بیان کرد: دایره حمایت از نخبگان را گسترش داده ایم و فقط نخبگان علمی مورد حمایت نیستند بلکه نخبگان کارآفرین، صنعتی و فناور هم مورد حمایت هستند.

 

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان این  که به دنبال مقاله محوری نیستیم افزود: سالانه ۸۰۰ هزار پایان نامه ارشد و دکتری دفاع می‌شود ولی چه تعداد از اینها در حل مسایل کشور موثر است؟ در امتیازدهی به نخبگان، انجام پژوهش مورد نیاز کشور و حل مسأله را ملاک قرار می‌دهیم و ملاک نخبگی اثرگذاری و اثربخشی است.

 

وی ادامه داد: اصولا انجام مطالعات در خارج از کشور و ارتباطات بین المللی را نه تنها مانع نمی‌ شویم بلکه تقویت هم می‌کنیم نکته مهم این است که نخبگان اثر اجتماعی خود را در کشور به ارمغان آورند.

 

باقری مقدم با اشاره به اینکه اشتغال نخبگان در دستگاهها و شرکتهای مختلف، جایگزینی طرح پژوهشی به جای سربازی و ارائه تسهیلات حمایتی در دوره تحصیل از جمله حمایتهایی است که از نخبگان انجام می‌شود؛ افزود: پارسال ۲ هزار و ۲۶۰ نفر در حوزه دانشجویی و هزار و ۸۶۹ نفر را در زمینه طرح مساله محور شهید احمدی روشن حمایت کردیم و ۲۰ هزار نفر هم پارسال از طرح سربازی نخبگان استفاده کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1199232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha