دانشگاه برای  مکتب شهید سلیمانی راهبرد داشته باشد

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: تقاضا دارم در حوزه مکتب شهید سلیمانی یک سری راهبردها در دانشگاه ها تعریف شود و اندیشکده و مجموعه های فکری برای این گوهر گرانبها داشته باشیم زیرا دانشگاه این ظرفیت را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ناصر بهروز، یکشنبه(۲ مرداد) در آیین تودیع و معارفه فرمانده جدید ناحیه بسیج دانشجویی سپاه ثارالله استان دانشگاه را مکان مقدسی دانست که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، ضربان نبض جامعه را تنظیم می کند.

 

 

 

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به پیشینه دانشگاهی ایران در تاریخ افزود: این برجستگی بعد از اسلام خاص ایرانیان بوده و امروز اگر می خواهیم در منطقه بزرگ شویم با توجه سطح منطقه قطعاً یکی از جاهای مبنای تولید فکر و اندیشه دانشگاه است.

 

 

وی توجه به سخنان شهید سلیمانی در دانشگاه شهید باهنر، توجه به اخلاق و معنویت که در بیانیه گام دوم هم این مهم مطرح شده و ... را راه بزرگ شدن و قوی شدن دانست و تصریح کرد:  سطح برخورد نظام جمهوری اسلامی با دشمنان نشان از شکست دشمنان دارد که دلیل آن حضور انسان هایی است که در حوزه دین و اندیشه پرورش یافتند.

 

 

 

بهروز خاطرنشان کرد: فکر و اندیشه شهید سلیمانی توانست استکبار به ویژه آمریکا را بعد از ۲۰۰ سال حضور، از منطقه خارج کند و یکی از ضروریات امروز ترویج مکتب شهید سلیمانی است لذا با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی مبتنی بر مکتب شهید سلیمانی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

 

 

وی فرمایشات رهبری در خصوص بسیج دانشجویی را نظام مسئله محور دانست و گفت: اقداماتی در این راستا صورت گرفته است و این مهم حتماً باید دنبال شود و اهم اقدامات بسیج دانشجویی باید مبتنی بر نظام مسئله محوری باشد.

 

 

 

بهروز ادامه داد:  سه موضوع سبک زندگی در بیانیه گام دوم مربوط به بسیج دانشجویی هم می شود و آن پژوهش، اخلاق و معنویت است که مکمل یکدیگر هستند.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه کار کردن در مجموعه بسیج دانشجویی مجاهدت و تلاش می خواهد و هر کاری برای خداوند باشد اثر گذار خواهد بود؛ اظهار کرد: دشمن دنبال تصرف ذهن و افکار ما است و زمانی هجمه رسانه باشد و ما پای کار نباشیم قطعاً اثر می گذارد لذا با همه وجود باید برای جهاد تبیین کار کرد تا با تحقق جهاد تبیین از این آزمون سخت موفق بیرون بیاییم.

 

 

 

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: تقاضا دارم در حوزه مکتب شهید سلیمانی یک سری راهبردها در دانشگاه ها تعریف شود و اندیشکده و مجموعه های فکری برای این گوهر گرانبها داشته باشیم زیرا دانشگاه این ظرفیت را دارد و باید راهبرد و برنامه برای این مکتب تعریف کرد.

 

 


 

وی با این تذکر که بسیج دانشجویی اگر در احزاب و گروه های سیاسی وارد شود حتماً ضربه خواهد خورد؛ تأکید کرد: فضای آزاد اندیشی و گفتگو باید در این مجموعه باشد و حرف بسیج دانشجویی باید دفاع از انقلاب باشد و این نهاد به عنوان یک تشکل انقلابی تعامل و دست برادری با همه تشکل ها داشته باشد ولی در حوزه فکری باید آن مشی فکری و هویت خود را حفظ کند و هویت آن هویت انقلاب است.

کد خبر 1199241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha