رفع مشکل تنش آبی شدید در مناطقی از دزفول

سعادتی فر با اشاره به ورود چاه تازه تاسیس واقع در مصلی نماز جمعه دزفول به مدار بهره برداری، از رفع مشکل تنش آبی شدید در مناطق جنوبی دزفول و مراکز مصرفی واقع در جاده بن‌جعفر و شهرک بندبال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حسین سعادتی فر» امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با خروج چاه قدیمی واقع در مصلای نماز جمعه دزفول از مدار بهره برداری به دلیل قدمت زیاد و ریزش برخی مناطق حوالی مصلی، مناطق جنوبی دزفول به ویژه در جاده دزفول بن جعفر و شهرک بندبال با تنش آبی جدی مواجه بودند و این مشکل منجر به گلایه شهروندان شده بود لذا حل این مشکل در دستور کار آبفا قرار گرفت.

 

مدیر آبفا منطقه دزفول با بیان اینکه چاه مصلی طی ۱۰ روز اخیر وارد مدار شده است افزود: خوشبختانه با مساعدت حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه دزفول یک حلقه چاه جدید به عمق ۱۵۰ متر و دبی ۵ هزار مترمکعب در روز با صرف اعتباری حدود ۲ میلیارد تومان در مصلای نماز جمعه دزفول حفر و تجهیز شد.

 

وی با تقدیر از مساعدت مدیرعامل آبفا خوزستان و معاون بهره‌برداری آب آبفا خوزستان به دلیل تامین اعتبار و اقلام مورد نیاز تجهیز این چاه و پیگیری جهت حل تنش آبی در برخی نقاط شهرستان تصریح کرد: با ورود این چاه به مدار، آخرین منطقه مصرف کننده که بقعه متبرکه بن جعفر و شهرک بن جعفر است در پیک مصرف دارای فشار ۱۷ متر بوده و خوشبختانه منطقه از تنش آبی خارج شده است.

 

سعادتی‌فر همچنین عنوان کرد: به دنبال ریزش بخشی از کوهستان در مسیر خط انتقال چهار اینچ فلزی آب از محل سرچشمه به روستای دیونی، آب شرب این روستا قطع شد که پس از گزارش ساکنان، رسیدگی به این موضوع سریعا در دستور کار اکیپ معاونت بهره‌برداری آب روستایی قرار گرفت.

 

وی اضافه کرد: در این راستا اکیپ عملیاتی بهره‌برداری روستایی آبفا منطقه دزفول با استفاده ابزار دستی ضمن خرد کردن سنگ ریزش کرده از کوه، با وجود شرایط سخت و شیب تند دیواره ضمن تعویض قسمت آسیب دیده خط انتقال چهار اینچ‌فلزی، نسبت به شستشوی خط و تعویض شیرآلات اقدام کردند.

 

مدیر آبفا منطقه دزفول خاطر نشان کرد: با انجام این عملیات که با بیش از ۱۰ ساعت کار مستمر اکیپهای عملیاتی انجام گردید ، آب شرب روستای دیونی بخش شهیون متصل شد.

 

کد خبر 1199316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha