اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کارگاه‌های آموزشی گیلان

پور نصیری از وجود ۱۵۰ کارگاه آموزشی در گیلان خبر داد و گفت: از ۲ هزار میلیارد تومانی که برای کارگاه‌های آموزشی کشور در نظر گرفته شده ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای گیلان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «کاظم پورنصیری» شامگاه یکشنبه(۲ مرداد) در گفت‌و‌گوی خبری ضمن تبریک هفته ملی مهارت اظهار داشت: مهمترین شاخص برای توزیع اعتبارات سفر رئیس‌جمهور تعداد کارگاههای آموزشی است که در هر استان دایر است. 

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با بیان اینکه در کشورمان چهار هزار و‌ ۵۰۰ کارگاه آموزشی وجود دارد تصریح کرد: سهم استان گیلان از این کارگاه‌های آموزشی حدود سه درصد یعنی ۱۵۰ کارگاه آموزشی است.

 

پور نصیری با تاکید بر اینکه از ۲ هزار میلیارد تومانی که برای کارگاه‌های آموزشی کشور در نظر گرفته شده، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای گیلان پیش‌بینی شده است اذعان کرد: از این اعتبارات برای تکمیل مرکز آموزشی شفت، آموزشگاه‌های آزاد و تجهیز ۲۲ مرکز آموزشی استان گیلان استفاده می‌شود.  

 

وی در پاسخ به این پرسش که مهارت‌های آموزش داده شده در گیلان چقدر متناسب با ظرفیت‌های موجود آن است اضافه کرد: طرح تکاپو و‌ طرح توسعه کسب و کار چند سالی است که در گیلان به راه افتاده و بر مبنای آن هشت رشته اشتغالزا مشخص شده که این رشته‌ها مشمول تعداد بسیار زیادی از حرفه‌های فنی و حرفه‌ای هستند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه تاکنون ۴۵ درصد از آموزش‌های این نهاد بر اساس طرح تکاپو عملیاتی شده است خاطرنشان کرد:‌ اولویت‌های طرح تکاپو بر اساس آمایش سرزمینی، نیازهای شهرستانی و سند توسعه مهارتی تدوین شده است.

 

کد خبر 1199360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha