تراز تجاری خراسان شمالی ۱۸.۷ میلیون دلار است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه صادرات در بهار امسال ۳۳.۷ میلیون دلار بوده است، گفت: در این مدت میزان واردات کالا به استان ۱۹ میلیون دلار گزارش شده است.

«حسین حاجی بگلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: طی بهار امسال 42 میلیون و 500 هزار تُن کالا به ارزش 43 میلیون و 500 هزار دلار از استان صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ ارزشی 16.6 درصد و از لحاظ وزنی 53.7 درصد رشد داشته است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس تراز تجاری استان در سه ماهه امسال 18.7 میلیون دلار است.

 

حاجی بگلو با بیان اینکه طی سه ماهه امسال ارزش صادرات بیش از نیمی از کالاهای صادر شده از این خطه مختص مجموعه پتروشیمی است، افزود: در این مدت پتروشیمی خراسان 22.9 هزار تُن محصول به ارزش 17.1 میلیون دلار صادر کرده که این رقم بیش از نیمی از صادارت استان را به خود اختصاص  داده است.

 

وی افزود: صادرات پتروشیمی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی بیش از هزار درصد و از نظر وزنی بیش از هزار و 661 درصد افزایش داشته است.

 

صادرات بخش معدن و صنایع معدنی 

 

حاجی بگلو با اشاره به سهم صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در استان گفت: طی بهار امسال 9.9 هزار تُن محصول این بخش به ارزش 12.1 میلیون دلار از استان صادر شده که 35.9 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

 

وی افزود: صادرات این بخش در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 53.1 درصد و از نظر وزنی 16.5 درصد رشد دارد.

 

صادرات بخش صنعت 

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهارداشت: طی سه ماهه امسال 1.9 هزار تُن کالا بخش صنعت به ارزش 3.1 میلیون دلار از استان صادر شد که این رقم 9.4 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

 

وی خاطرنشان کرد: صادرات بخش صنعت استان در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی بیش از 287 درصد و از نظر وزنی بیش از 111 درصد رشد را نشان می دهد.

 

صادرات بخش کشاورزی 

 

حاجی بگلو با اشاره به صادرات بخش کشاورزی استان گفت: بهار امسال 2.2 هزار تُن محصول کشاورزی استان به ارزش 1.3 میلیون دلار صادر شد که این رقم 3.8 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: صادرات بخش کشاورزی استان در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی 550 درصد و از نظر وزنی 320 درصد افزایش دارد.

 

 

 

کد خبر 1199442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha