انتشار دایره المعارف شهدای حرم در آینده نزدیک

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به فعالیت مرکز اسناد انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل از انتشار دایره المعارف شهدای حرم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مجموعه در شش یا هفت جلد حاوی زندگینامه شهدای حرم ایرانی و غیر ایرانی است.

 

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد فعالیت مرکز اسناد انقلاب اسلامی در حوزه مقاومت و بین الملل گفت: تاریخ انقلاب قبل و بعد از این رویداد بزرگ در مرکز اسناد جمع آوری شده است. برای انتقال این تاریخ به فرا سوی مرزها کار جدیدی را آغاز کردیم؛ فیلم ها، عکس ها و پانویس به زبان های مختلف در حال آماده شدن است که می توانیم در اختیار عرصه بین المللی قرار دهیم.

 

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: رسالت بسیاری از ملت ها و فرهنگ مقاومت آن چیزی است که در تاریخ ملت های منطقه به روشنی دیده می شود و باید تلاش کنیم این فرهنگ بازتاب داده و حتی در میان ملت خودمان و در عرصه وسیع تر به نمایش گذاشته شود.

 

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به فعالیت مرکز اسناد انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل تصریح کرد: در این زمینه اقدامات ویژه ای را در مرکز اسناد انقلاب اسلامی آغاز کردیم و در رابطه با شهدا، رزمندگان و شهدای ممتاز جهان اسلام در فلسطین، عراق، سوریه، افغانستان و حتی در آینده یمن کتاب های زیادی تهیه کرده ایم و خاطرات این شهدا جمع آوری شده است.

 

وی با بیان اینکه به زودی دایره المعارف شهدای حرم در شش یا هفت جلد به چاپ می رسد، گفت: شهدای حرم ایرانی و غیر ایرانی هستند که در این دایره المعارف زندگی آنها گردآوری شده است.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از شهدای برجسته حوزوی در انقلاب داریم که توسط بعثیون و به خصوص صدام به بدترین شکل شکنجه و به شهادت رسیدند و زندان های سنگینی را پشت سر گذاشتند که چندین کتاب در ارتباط با این موضوع نوشته شده و در دست گردآوری است و در آینده نزدیک مجموعه ای از شهدا و مبارزانی که در زمان حزب بعث به شهادت رسیدند در یک یا دو جلد جمع آوری و تا آخر سال به چاپ می رسد.

 

 

 

 

کد خبر 1199526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha