رونمایی از یک کتاب در حوزه شخصیت شناسی آیت الله حسین اصیلی در کاشان

همزمان با سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ حسین اصیلی امام جمعه موقت کاشان از کتاب "حیات اصیل" رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، همزمان با سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ حسین اصیلی امام جمعه موقت کاشان از کتاب "حیات اصیل" رونمایی شد.

 

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه شهرستان کاشان و دکتر میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، کتاب "حیات اصیل"، شامل جلوه هایی از زندگی مرحوم آیت الله حاج شیخ حسین اصیلی کاشانی رونمایی شد.

 

این کتاب به نویسندگی محمد علینژاد با ۳۷۷ صفحه و شمارگان یک هزار جلد است که توسط نشر کاشف علم به زیور طبع آراسته شده است.

 

آیت الله حاج شیخ حسین اصیلی در سال ۱۳۰۴ در یک خانواده مذهبی در کاشان چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی و حوزی را در حوزه علمیه آیت الله یثربی کاشان گذراند و برای ادامه تحصیلات علوم دینی به حوزه علمیه نجف اشرف عزیمت کرد.

 

آن مرحوم در نجف اشرف پس از آشنایی با مرحوم نواب صفوی، از محضر حضرات آیات شاهرودی، آقا بزرگ تهرانی، حکیم و میبدی و همچنین حضرات آیات امام خمینی(ره) و گلپایگانی بهره‌ها برد. وی پس از آن به کاشان عزیمت کرد و در حوزه‌های علمیه این شهرستان به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت و علاوه بر تدریس در حوزه‌های علمیه، سال‌ها به عنوان امام جمعه موقت کاشان به فعالیت پرداخت./

کد خبر 1199581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha