خوزستان معدن خاطرات دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام کلاه‌کج با بیان اینکه خوزستان معدن خاطرات دفاع مقدس است و هیچ استانی چنین ظرفیتی را ندارد گفت: تنها چیزی که در تاریخ از شهدا در تاریخ برای آیندگان باقی می‌ماند، همین مکتوباتی که ثبت و ضبط شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج» ظهر امروز (دوشنبه 3 مرداد) در آیین رونمایی از پوستر فراخوان آثار کنگره ملی شهدای خوزستان اظهار کرد: این کنگره خرداد 1402 برگزار می‌شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مسئولیت کمیته تالیف، تدوین و نشر این کنگره را برعهده دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه این اقدام افتخاری برای مجموعه فرهنگ و ارشاد است که با نام و یاد شهدا متبرک شود افزود: خوزستان معدن خاطرات دفاع مقدس است و هیچ استانی چنین ظرفیتی را ندارد؛ جشنواره‌ها و یادواره‌ها برگزار می‌شود و تنها چیزی که از شهدا باقی می‌ماند و در تاریخ ثبت می‌شود و آیندگان به آن استناد می‌کنند همین مکتوباتی است که ثبت و ضبط شدند.

 

وی محورهای این کنگره را شامل شهدا، ایثارگران، آزادگان، رزمندگان و جهادگران، خانواده، همسران و مادران شهدا، شهدای امنیت، مرزبانی، مبارزه با مواد مخدر، جهادگر و سلامت، شهدا و رزمندگان مدافع حرم و شهدای مقاومت، مسائل نظامی جنگ، یگان‌ها، رزم، سازمان‌های مرتبط با جنگ و ... عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام کلاه‌کج تصریح کرد: حوزه‌های مورد حمایت این کنگره شامل شعر، ترانه و سرود (به صورت متن)، خاطره و داستان، کودک و نوجوان، طرح‌های علمی و پژوهشی، فیلم‌نامه، نمایش‌نامه و خاطرات خودنوشت، زندگی‌نامه، آثار ترجمه شده و تاریخ شفاهی بوده و کمیته تالیف، تدوین و نشر این آمادگی را دارد هر اثری که در این رابطه نگارش شود را به مرحله چاپ برساند.

 

وی با اشاره به اینکه به برکت یاد و نام شهدا در سال 1402 اتفاقات خوبی در رابطه با شهدا رقم خواهد خورد ابراز کرد: ما نباید فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی را فراموش کنیم که فرمودند انقلاب اسلامی هر چه دارد از برکت خون شهیدان است؛ هر مدیری در هر جایگاهی که قرار دارد باید دین خود را به شهدا ادا کند و سهمی که برای مجموعه تحت نظارت او دیده شده را انجام دهد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اذعان کرد:  بسیار دیده شده که سردار بزرگ دل‌ها حاج قاسم سلیمانی خانواده معظم شهدا را تکریم و شان شهدا را حفظ می‌کرد و در هر سفری دیداری با خانواده شهدا داشت و یادگاری از خود برای آنها به جا می‌گذاشت.

 

وی خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی امروز خود پرچم‌دار و رهبر جهان اسلام است و ما هم به برکت خون این شهید در خطه دروازه ورود تشیع نقش‌آفرینی‌های سردار بزرگ دل‌ها را در بحران‌های خورستان همچون سیل و زلزله و دفاع مقدس به رشته تحریر درمی‌آوریم.

 

حجت الاسلام کلاه کج ابراز امیدواری کرد هر قلم، تصویر و نوشته‌ای که در حوزه شهدا نشر داده می‌شود، به عنوان برکت زندگی همه و اجر اخروی ما قرار گیرد و یاد آور شد: امروز اگر کشور در برابر آسیب های دشمنان اسلام مصون مانده است به برکت خون شهدا هستیم.

 

کد خبر 1199659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha