اجلاسیه بزرگ به «رسم خادمی» با حضور ۲۵۰۰ نفر از خادمان هیئت فردا در همدان برگزار می شود

حجت الاسلام نظیری از برگزاری اجلاسیه به رسم خادمی با حضور ۲۵۰۰ نفر از خادمان هیئت خبر داد و گفت: حضور پیر غلامان و نو غلامان اهل بیت (ع) و همچنین معرفی آیین های عزاداری از جمله آیین سقایی و آیین سیاه پوشان محرم از برنامه های اجلاسیه است.

«حجت الاسلام هادی نظیری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: اجلاسیه بزرگ «به رسم خادمی» فردا چهارشنبه (5 مرداد) در حسینیه امام خمینی (ره) همدان با حضور 2 هزار و 500 نفر از خادمان هیئت و  مهمانان کشوری برگزار می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: اجلاسیه به رسم خادمی با حضور هیئات مذهبی برگزار خواهد شد که این برنامه از سوی ستاد برگزاری مراسم به رسم خادمی طراحی شده و قریب به یک سال است که برای برگزاری آن برنامه‌ریزی شده است.

 

وی با بیان اینکه این اجلاسیه بزرگ‌ترین رخداد هیئت در سطح استان همدان در طول چند سال اخیر هم کمی وهم کیفی خواهد بود ، عنوان کرد: حضور پیر غلامان و نو غلامان اهل بیت (ع) و همچنین معرفی آیین های عزاداری  از جمله آیین سقایی و آیین سیاه پوشان محرم از جمله مهترین برنامه های اجلاسیه به رسم خادمی است.

 

وی از تجلیل ۱۲۰ پیشکسوت هیات استان در این اجلاسیه خبر داد و گفت:  بزرگترین هدف  تبیین جایگاه ویژه خادمان امام حسین(ع) است پیر غلامانی که عمر خود را صرف هیئت کردند تا جلسات حسینی پا برجا بماند.

 

آئین سنتی و اصیل عزای حسینی نباید مخدوش شود

حجت الاسلام نظیری به حضور همزمان پیرغلامان و نوغلامان در این اجلاس اشاره کرد که با هم هم‌خوانی نیز خواهند داشت گفت: پیام یک دغدغه جدی در عاشورا توجه به خانواده، جمعیت و فرزندآوری بوده که ما نیز در اجلاس به آن توجه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه این را داریم که آئین کهن و سنتی و اصیل مخدوش شود که به همین خاطر در این اجلاس به دنبال این هستیم نمونه‌هایی از آئین‌ها را به نمایش بگذاریم ادامه داد: برنامه اهتزاز پرچم و تربت‌دوشان و سیاه‌پوشان را در این اجلاس خواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه دو روز قبل از ماه محرم اجلاسیه آغاز و آئین سیاه‌پوشان محرم برگزار می‌شود افزود: شب قبل از اجلاس، محفل مداحی را در منزل حاج قربی خواهیم داشت و عکس عالم داخل خیمه نیز مرحوم آیت‌الله آخوند بوده و به نمادها توجه ویژه شده است.

 

 

 

کد خبر 1199754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha