اعزام یک هزار مُبلغ به نقاط مختلف استان/فعالیت ۵۰۰ هیئت مذهبی قزوین در ایام محرم

حجت الاسلام پورآرین گفت: در ایام ماه محرم حدود یک هزار نفر مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «یوسف پورآرین» در نشست خبری که امروز (سه شنبه ۴ مرداد) در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: در آستانه ماه محرم قرار داریم و ۲ سال با جریان کرونا مواجه بودیم و امسال اگر موج جدید کرونا طغیان کرد و وضعیت شهرستان ها و استان به سمت وضعیت قرمز رفت برنامه ریزی در دستور کار داریم و اگر وضعیت زرد و آبی بود هم یک برنامه ریزی را در دستور کار داریم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: برای هر ۲ وضعیتی که ممکن است با آن روبرو باشیم، برنامه ریزی داریم و امیدواریم موج کرونا به قدری زیاد نشود که برنامه ها تحت الشعاع قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: این اولین ماه محرم بعد از فرمایشات رهبری است که از هیئت ها به عنوان بستر ساز جهاد تبیین نام بردند و فرمودند هییت کانون جهاد تبیین است و در برنامه ها جهاد تبیین با اولویت امیدآفرینی را در دستور کار قرار داده ایم.

 

حجت الاسلام پورآرین با اشاره به استفاده از ظرفیت خیران عنوان کرد: به منظور جلب مشارکت خیران، جلسه ای با تعدادی از خیران در حوزه نذر فرهنگی و حمایت از برنامه های تبلیغی داشتیم که کمک کار مجموعه های فرهنگی و تبلیغی هستند.

 

وی اعلام کرد: شعار محوری عملیات محرم امسال «نجات اهل عالم با حسین است» بوده که شعار سراسری است و مجموعه های مردمی تحت عنوان ستاد محرم با سازمان تبلیغات اسلامی عملیات مشترک انجام می دهند که این مجموعه ها شامل جامعه ایمانی مشعل، بسیج مداحان، کانون مداحان، هیئت رزمندگان، شورای هیئت های مذهبی و گروه های تبلیغی می شوند که با کمک نهادهای حاکمیتی برنامه ها را اجرا می کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: این ستاد مردمی محرم کارگروه هایی را شکل داده که یکی از کارگروه ها، کارگروه اعزام و عملیات های تبلیغی است که اعزام مبلغ در سطح استان ویژه هیئت ها و روضه های خانگی، اعزام مبلغان و مربیان به حسینیه های کودک و شناسایی نقاط تبلیغی استان از جمله اقدامات این کارگروه است.

 

وی اظهار کرد: در این ایام ۳۵۰ نفر اعزام مبلغ به صورت ثابت داریم که به نقاط ثابت نظیر مسجد و محل تبلیغی که داریم اعزام می شوند و ۴۰۰ نفر هم شناسایی شده اند برای فضاهای متغیر و همچنین ۲۰۰ نفر مبلغه خانم اعزام می شوند که در مجموع حدود یک هزار نفر اعزام مبلغ و مبلغه برای جاهای ثابت و متغیر داریم.

 

حجت الاسلام پورآرین توضیح داد: کارگروه هنر رسانه و فضاسازی کارگروه دیگری است که شکل گرفته و برنامه ریزی برای شعارمندی هیئت ها، طراحی و فضاسازی محیط شهری، تولید نماهنگ و سرود، تولید مستند محرم، اکران مستندهای امیدآفرینی و خانواده و تولید شعار و آثار گرافیکی از جمله برنامه های این کارگروه است.

 

وی گفت: مقرر است هر مسجدی در سطح استان فعالیت دارد برنامه های ماه محرم را داشته باشد و ۵۰۰ هیئت مذهبی در شهرستان قزوین داریم که در عملیات محرم فعال خواهند بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: کارگروه هیئت و عملیات های ویژه، کارگروه دیگری است که شکل گرفته که اردوی ستایشگران جوان به زنجان، ویژه برنامه نماز ظهر عاشورا، ویژه برنامه روز سقا، بسته های محتوایی ویژه مداحان و مدیران و مراسم برافراشتن پرچم عزای حسینی برنامه های این کارگروه است.

 

وی بیان کرد: در ایام محرم برخی پویش ها را داریم که توسط هیئت ها برگزار می شود هر کوچه شهید یک حسینیه، معرفی کتاب، چارپایه خوانی و روضه های خانگی از جمله برنامه های این هیئت ها است.

 

حجت الاسلام پورآرین افزود: کارگروه بانوان کارگروه دیگری است که در قالب این کارگروه اجتماع دختران رباب، دوره آموزشی مقتل شناسی ویژه بانوان ستایشگر را داریم و کارگروه خبر و فضای مجازی کارگروه دیگری است که از رسانه ها می خواهیم رصد اخبار هیئت ها را داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: کارگروه حمایتی و پشتیبانی و حقوقی، کارگروه دیگر ماست که این کارگروه توزیع اقلام حمایتی، تقدیر از خادمان، سرکشی به هیئت ها و حمایت مالی از هیئت ها را در دستور کار دارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: به منظور هرچه بهتر برگزاری شدن این مراسم ها، نشست هایی با روسای هیئت های مذهبی، مداحان و برنامه ریزان این حوزه داشتیم و همچنین جلساتی خواهیم داشت تا نسبت از فضاهایی که ممکن است شعارهای اصلی نهضت حسینی را تحت الشعاع قرار دهد، جلوگیری شود.

 

کد خبر 1199823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha