۱۷۷ نفر از دانشجویان خراسان‌شمالی بیمه تامین اجتماعی شدند

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۱۷۷ نفر از دانشجویان استان از ابتدای سال جاری تاکنون زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

«جواد یزدانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بر طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی تاکید کرد و اظهار داشت: تامین اجتماعی حامی دانشجویان و همه خانواده های ایرانی است.

 

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی در خصوص شرایط انعقاد قرار داد بیمه دانشجویان و مزایای بیمه ای مربوطه، اظهار کرد: حداکثر سن برای برخورداری از پوشش بیمه دانشجویان 50 سال تمام برای مردان و زنان است و در غیر اینصورت فرد متقاضی می بایست معادل مازاد سن مذکور، سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد.

 

وی افزود: چنانچه دانشجو به تبع بیمه پردازی والدین تحت پوشش درمان باشد می تواند بدون پرداخت حق سرانه درمان از خدمات درمانی نزد سازمان برخوردار شود و بیمه شدگان دانشجو و افراد تحت تکفل آنان می توانند با پرداخت حق سرانه درمان برای خود و افراد تحت تکفل از کلیه امکانات مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور و نیز امکانات مراکز تشخیصی درمانی و دارویی طرف قرار دادی سازمان استفاده کنند.

 

وی در خصوص نرخ پرداخت حق بیمه و حمایت های بیمه ای در بیمه دانشجویان، افزود: نرخ پرداخت حق بیمه دانشجویان برای برخورداری از حمایت های بازنشستگی 12 درصد، بازنشستگی و فوت (پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط ) 14 درصد و بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی 18 درصد است.

 

بزدانی در خصوص نحوه انعقاد قرار داد بیمه دانشجویان و پرداخت حق بیمه، افزود: متقاضیان دانشجو می بایست با ورود به سامانه خدمات الکترونیکی سازمان به آدرس es.tamin.ir منوی بیمه شدگان، بیمه شدگان خاص، بیمه فراگیر خانواده ایرانی، انعقاد قرار داد دانشجویی نسبت به عقد قرار داد بیمه دانشجویی و پرداحت حق بیمه در مهلت مقرر اقدام کنند.

 

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: متقاضیان بیمه دانشجویی می بایست حداکثر 2 ماه بعد از تاریخ از انعقاد قرار داد توسط پزشک معتمد سازمان مورد معاینه پزشکی قرار گیرند لیکن آن گروه از متقاضیانی که طبق گواهی پزشک معتمد در زمان انعقاد قرار داد، از کار افتاده کلی شناخته شوند می توانند نسبت به انعقاد قرار داد با نرخ پرداخت حق بیمه 18 درصد اقدام نمایند.

 

یزدانی افزود: بیمه دانشجویی فقط در ایام دانشجویی و در زمان ثبت نام انجام می شود و سنوات تحصیلی گذشته دانشجویانی که فاقد پوشش بیمه بوده اند قابل خرید و محاسبه نیست.

 

وی اظهار داشت: دانشجویان برای برخورداری از حمایت های تامین اجتماعی ضروری است در سامانه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کنند.

 

وی گفت: دانشجویان از هر دانشگاه و در هر ترم مقطعی می توانند در طرح بیمه دانشجویان ثبت نام کنند.

 

یزدانی افزود: بیمه دانشجویی برای بازنشستگی و از کار افتادگی شخص دانشجو است اما دانشجویان می توانند در صورت تایدد کفالت، افراد تحت تکفل خود را نیز تحت پوشش قرار دهند که در این صورت برای تحت پوشش درمان قرار گرفتن باید مبلغ سرانه درمان برای هر فرد پرداخت شود.

 

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان این استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و این شاخص در خراسان شمالی حدود ۳۷ درصد است.

 

کد خبر 1199883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha