گردشگری عشایری در دزفول راه‌اندازی می‌شود

چراغ چشم از پیگیری جهت راه اندازی تورهای گردشگری عشایری دزفول با همکاری اداره امور عشایر خبر داد.

«عباس چراغ‌چشم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: گردشگری عشایری یکی از جاذبه های مهم و با رونق اقتصادی است که در شهرستان تاکنون محقق نشده ولی در سال جدید با هماهنگی امور عشایر شهرستان، برای این مهم برنامه‌ریزی شده است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول افزود: در این راستا دفتری در مراکز عشایری دزفول راه‌اندازی شده تا تورهای گردشگری را در این حوزه ساماندهی کند.

 

وی تصریح کرد: در این تورها علاقه‌مندان ضمن آشنایی با زندگی عشایری می‌توانند با وسایل نقلیه‌ای که برای آنها در نظر گرفته می‌شود، مسیر ییلاق و قشلاق عشایر را نیز طی کنند.

 

چراغ چشم با بیان اینکه کشور ما با داشتن سابقه طولانی زندگی عشایری دارای پتانسیل های خوبی در این زمینه است اضافه کرد: به جرات می توان گفت که گردشگری عشایری در ایران یکی از جاذبه های منحصر به فرد کشور ما است که در زیرمجموعه اکوتوریسم (طبیعت گردی) قرار بگیرد.

 

وی اذعاگن کرد: البته زندگی عشایر با سختی های خاص خودش همراه است اما چند روز زندگی در میان این مردمان خون گرم با سبک زندگی خاصی که دارند برای هر گردشگری می‌تواند جذاب و زیاب است.

 

رئیس میراث فرهنگی دزفول هدف از راه‌اندازی تورهای گردشگری عشایری را برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری به منظور حمایت از صنایع دستی، محصولات غذایی و تولیدات عشایر در جهت تنوع بخشی به فعالیت‌های اقتصادی، تبدیل منابع گردشگری موجود در حوزه‌های روستایی دزفول به جاذبه‌های گردشگری و بهره گیری از فرصت حضور گردشگر در منطقه و تحقق منافع اقتصادی آن برای جامعه عنوان کرد.

 

وی یاد آور شد: شهرستان دزفول در حوزه‌های مختلف گردشگری نظیر گردشگری منابع طبیعی، گردشگری دفاع مقدس، گردشگری مذهبی و گردشگری تاریخی دارای ظرفیت‌های مختلف است لذا باید از تمام این ظرفیت‌ها برای توسعه صنعت گردشگری و هدفمند کردن آن استفاده کرد.

 

کد خبر 1200053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha