اجرای طرح فرهنگی «توانمند سازی دختران دانش آموز» در آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از برگزاری سلسله نشست ها وکارگاه های آموزشی با موضوع «توانمند سازی دختران دانش آموز» در این شهرستان خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: سلسله نشست ها و کارگاه های آموزشی با موضوع «توانمند سازی دختران دانش آموز» در آران و بیدگل اجرا شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: این طرح در راستای پیشگیری از آسیب های ازدواج زود هنگام، اعتیاد، خودزنی  و سایر آسیب های اجتماعی توسط انجمن طلوع مهر و با همکاری این اداره اجرا شد.

 

ضابطی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی و توجیهی ویژه دختران جوان و نوجوان و چندین برنامه آموزشی دیگر از اقدامات این اداره در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: کارگاه آموزشی توانمند سازی برای ۸۰۰ دانش آموز در ۵۰ جلسه برای مقاطع هنرستان و دبیرستان های دخترانه آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل برگزار شده است.

 

ضابطی با اشاره به اینکه در دوران گذشته که از دختران و زنان به عنوان کالای تبلیغاتی استفاده شده، ولی در شرایط حال حاضر یکی از ستون های تاثیرگذار در توسعه اجتماعی و فرهنگی کشور به شمار می آیند ادامه داد:  انجام طرح «توانمندسازی دختران دبیرستانی در پیشگیری از آسیب ها به نوعی کمک در جلوگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی برای این قشر از نوجوانان و جوانان شهرستان است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران‌ و بیدگل با بیان اینکه انجمن طلوع مهر یکی از موسسات مشاوره ای فعال در شهرستان آران و بیدگل است  ادامه داد: این انجمن در طول سال با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مشاوره ای و در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی برحسب شرایط، برای مخاطبان و شرکت کنندگان اجرای برنامه دارد و به نوعی توانسته است کاستی های فرهنگی هنری در شهرستان آران و بیدگل را با فعالیت های خود در حوزه جوانان و نوجوانان  بهبود بخشد./

کد خبر 1200101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha