تغییرات سریع جامعه نمی تواند در کتاب درسی اعمال شود

حجت الاسلام لطیفی با بیان اینکه کتب درسی رسانه ای با تمرکز بر محتواهای سریعا تغییر پذیر نیست، گفت: یکی از محدودیت های کتاب درسی این است که تغییرات سریع در جامعه نمی تواند در کتاب درسی اعمال شود اما این تغییرات در مجلات رشد قابل ارائه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «علی لطیفی» در بیستمین نشست سراسری معاونان و نمایندگان نشریات رشد استان ها اظهار کرد: مجله به عنوان مکمل کتاب درسی و به عنوان رسانه تربیتی کاملا مستقل شناخته می شود.

 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه مجلات کنونی جای رشد و رسیدن به مراحل بالاتری دارد پیشنهاد داد:حدود ۵۰ هزار کلاس چندپایه در کشور داریم که با توسل به مجلات رشد میتوانیم محتوای آموزشی کلاس های چندپایه آموزش و پرورش را که مسائل زیادی برای نظام تعلیم و تربیت ایجاد کرده است حل کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه چهارچوب مجلات رشد به علت انعطاف بالا بسیار در امر آموزش موثر است اذعان کرد: یکی از تاثیرات مجلات رشد افزایش خلاقیت و لذت بخش کردن یادگیری برای دانش آموزان است، مجله رشد حس زیبای مفید بودن آموزش را به دانش آموزان القا می کند.

 

وی با بیان اینکه کتب درسی رسانه ای با تمرکز بر محتواهای سریعا تغییر پذیر نیست، اظهار کرد: یکی از محدودیت های کتاب درسی این است که تغییرات سریع در جامعه نمی تواند در کتاب درسی اعمال شود اما این تغییرات در مجلات رشد قابل ارائه است.

 

حجت الاسلام لطیفی افزود: گاهی تصور می شود این تغییرات باید در کتاب درسی درج شود که کاملا اشتباه است بلکه این نوع تغییرات باید در مجلات قرار گیرد و نباید ساختار کتاب را تغییر داد.

 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: اگر برخی افراد تصور میکنند که آموزش و پرورش برایشان کار مفیدی انجام نمی دهد و فقط مسئله این نظام در کتاب است، مجلات رشد یکی از مهم ترین ساز و کارها برای تغییر این نگرش قلمداد می شود.

کد خبر 1200122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha