بیش از ۸۰ درصد مهارت آموزان صنعت ساختمان در سیستان و بلوچستان جذب کار شده اند

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۸۰ درصد مهارت آموزان بخش ساختمان فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان جذب کار شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «جلیل شهریاری» در نشست صمیمی با ریش سفیدان ومعتمدین شهر زاهدان با هدف گسترش و ترویج فرهنگ مهارت آموزی بیان داشت: هدف اصلی ما این است که ارتباط خودمان را با جامعه هر چقدر می توانیم بیشتر کنیم، در جایی که از مردم فاصله گرفتیم موفق نبودیم  و هر جا که با جامعه همراه شدیم  توفیق بیشتری در برنامه ها و اهداف سازمانی به دست آمد.


مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان نمود: اگر ما مردم را کنار خودمان و نظر آنها را نداشته باشیم به بیراهه خواهیم رفت و کار ما موثر نخواهد بود.

 

 شهریاری ادامه داد: امروزه ما دچار گرفتاری شده ایم و آن بی میلی جامعه جوان ما به فرهنگ کار و تلاش و مهارتی است که منجرب به شغل پایدار باشد.

 

وی به روی آوردن برخی از جوانان به شغل های کاذب اشاره کرد و گفت: دانشجویان ما میل و تمایل به مدرک گرایی دارند و فراموش کرده اند که شغل تنها از کانال دانشگاه اتفاق نمی افتد.
 

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان یادآور شد: دانشگاه های ما ارتباط و پیوند نزدیکی با فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان دارند ما در دانشگاه ها مرکز مدیریت مهارت آموزی تاسیس کرده ایم؛ مراکزی که دانشگاه بتواند  مستقیم با آموزش های فنی و حرفه ای در ارتباط باشد.

 

شهریاری گفت: دانشگاه ها با فنی و حرفه ای وارد مذاکره شده اند و مراکزی را تاسیس کرده ایم که مدیریت و مشاوره به دانشجویان می دهد تا قشر دانشجوی ما بتواند از همان زمان پذیرش در دانشگاه، آشنا با مهارت آموزی شوند که بتوانند بعد از فارغ التحصیلی با یک مهارت وارد بازار کار شوند.
 

وی با اشاره به اینکه برنامه های  اقناعی  برای جذب جوانان به رشته های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی داریم، افزود: به نقش فعالان اجتماعی و گروههای جهادی ، سمن ها و موسسات مردم نهاد و روحانیون برای گفتمان مهارت آموزی باور و اعتقاد داریم.

 

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه خلع ها و ضعف های آموزشهای فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان را در محیط واقعی کار جبران  کرده ایم، گفت:267 واحد صنفی در محیط واقعی کار مجوز فعالیت دارند که هزار و 120 نفر به این واحد های صنفی وارد شده اند.

 

شهریاری با بیان اینکه ارتباط نزدیک با بازار  کار پیدا کرده ایم، گفت:  از ظرفیت خیرین و موسسات مردم نهاد جهت  جبران عقب ماندگی امکانات و زیر ساخت های آموزش مهارتی بهره خواهیم برد.

 

وی با اشاره به اینکه به تعداد زیادی نیروی ماهر در بخش ساختمان نیاز داریم، افزود: بیش از 80 درصد مهارت آوزان فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان در صنعت ساختمان جذب کار شده اند.

کد خبر 1200146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha