نماز جمعه ارکان اقتدار و معنویت کشور را در خود نهادینه کرده است

حجت الاسلام برقراری گفت: نماز جمعه ارکان اقتدار، و معنویت کشور را در خود نهادینه کرده است و به جامعه پمپاژ می کند .

 «حجت الاسلام محمدباقر برقراری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر ضمن تبریک 5 مرداد سالروز برگزاری نماز جمعه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محراب گفت:  نماز جمعه  نماز ارزش ها و نماد همیشگی است که همه ارکان اسلام را در خود جای داده است.

 

امام جمعه ملایر نماز جمعه  را محل عطر افشانی معنویت و دو خطبه این نماز را  جز اذکار خداوند  برشمرد و افزود: نماز جمعه یکی از ویژگی های روز جمعه است که می تواند زمینه ساز ظهور  امام زمان(عج) باشد.

برقراری با بیان اینکه خداوند در دو مورد از احکام دین سوره نازل کرده است، گفت: این دو سوره شامل سوره های حج و جمعه است و نشان می دهد که روز جمعه یکی از اعیاد است.

حجت الاسلام  برقراری نماز جماعت، نماز جمعه، نماز عید فطر و نماز عید قربان را از جمله اجتماعات مسلمانان در دین اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: نماز جماعت با همه تاکیدات مستحب است اما نماز جمعه واجب است.

امام جمعه ملایر نماز جمعه را عیدی جمعه مسلمانان برشمرد و افزود:  حضرت علی(ع) فرمود کسی که ا از حضور در  اجتماع نماز جمعه بیرون می آید مانند کسی است که تازه متولد شده است و  در روایت دیگری  آمده که کسی که نماز جمعه می‌خواند ثواب حج  برایش می نویسند.

 وی اضافه کرد: همه این روایات اهمیت انماز جمعه را می رساند  و حضور در این اجتماع مقدس و ارزشمند باعث تقویت ایمان فردی و اجتماعی می شود.

وی نماز جمعه کشور را جزء بهترین نماز های جمعه در جهان اسلام دانست و مطرح کرد: به تعبیر سوره توبه عصبانی کردن دشمن عمل صالح است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه ارکان اقتدار، و معنویت کشور را  در خود نهادینه کرده است و به جامعه پمپاژ می کند تصریح کرد:  شهادت  5 شهید محراب در راه نماز جمعه نشان از اهمیت این امر دارد که در این راه چه بزرگانی به شهادت رسیده اند.

امام جمعه ملایر با اشاره به اهمیت حضور چشمگیر و آگاهانه مردم در نماز جمعه بیان کرد: نماز جمعه بسیار با اهمیت و پر برکت است پس باید برای شرکت در نماز جمعه مداومت داشت و نباید آن را دست کم گرفت.

وی خواستار شرکت مسئولان و مدیران شهرستان به همراه خانواده هایشان در نماز جمعه شد و تصریح کرد: نماز جمعه پشتیبانی نظام است و ما با نماز جمعه فرزندان مان را به انقلاب و ارزش ها علاقمند کرده و بیمه بصیرتی، اعتقادی و تربیتی می کنیم.

وی با بیان اینکه صفوف اتحاد و دشمن شکن نماز جمعه باعث شده تا مانند یک ید واحده در برابر دشمن  بایستیم و  مشت محکمی بر پیکره دشمن باشیم گفت: خلوت شدن نماز جمعه آب به آسیاب دشمن ریختن است.

برقراری جنگ امروز دشمن را با نماز جمعه در فضای مجازی و رسانه‌ای دانست و تصریح کرد: باید مراقب برنامه های دشمن بود

امام جمعه ملایر حضور کارکنان یک اداره در نماز جمعه را به مثابه برپایی میز خدمت دانست و تاکید کرد: اگر قرار است از کارمندان یک اداره تجلیل شود، این تجلیل در نماز جمعه انجام شود.

برقراری با تاکید بر اینکه مردم با مسئولان هیچ فرقی نداشته و مسئولان فرزندان این مردم هستند، تصریح کرد: مردم و مسئولان در کنار یکدیگر یک خانواده هستند.

کد خبر 1200217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha