شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد و محلات گیلان راه اندازی می‌شود

​حجت الاسلام سرافراز با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و محلات در ترویج فریضه الهی امر به معروف اظهارکرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد و محلات به‌زودی راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «سجاد سرافراز » در نشست خبری برنامه‌های دهه احیا امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان که امروز(چهارشنبه، ۵ مرداد) در حسینیه شاهد و ایثارگر رشت برگزار شد با بیان اینکه ایام پیش رو ایام بزرگ و با عظمتی است و به دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است گفت: کلید واژه قیام حضرت سید الشهدا(ع)، امر به معروف و نهی از منکر است.

 

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر گیلان با تصریح اینکه اگر خبرنگاران با عظمت عاشورا نبودند و قیام حسینی را بازگو نمی‌کردند، ابتر می‌ماند افزود: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) اسوه خبرنگاران نهضت حسینی بودند. امام حسین قیام کرد تا جلوی انحرافی بزرگ گرفته شود و ما باید در این دهه، امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه خود ترویج کرده و اثر‌گداری آن را برای جامعه تبیین کنیم.


وی با تاکید بر معرفی الگوهای امر به معروف در جامعه اظهار کرد: واقعه عاشورا بزرگترین الگوی امر به معروف و نهی از منکر بود که قهرمان واقعی آن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

 

سرافراز انقلاب اسلامی ایران را تداوم قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: قیام امام حسین(ع)همواره زنده و پویا است.

 

وی در ادامه برنامه‌های تبلیغی و ترویجی ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای فرهنگ سازی و ترویج این فریضه الهی به‌ویژه در دهه اول محرم که بدین نام نیز نامگذاری شده است، تشریح کرد و  افزود: امر به معروف و نهی از منکر با گستره‌ای بزرگ، در همه ابعاد زندگی بشر تاثیر گذار است و باید نگاه تخصصی به این فریضه الهی داشت.

 

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر گیلان مهمترین اولویت این ستاد را کمک به تشکل‌سازی در حوزه‌های تخصصی دانست و تصریح کرد: ۲۰۰ گروه تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در گیلان ثبت شده و در حال فعالیت است.

 

وی راه اندازی شورای امر به معروف اصناف را از جدیدترین اقدامات ستاد دانست و افزود: تفاهم‌نامه این اقدام با اصناف منعقد شده و به زودی به مرحله اجرا در می‌آید‌.

 

سرافراز با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و محلات در ترویج این فریضه الهی اظهارکرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد و محلات به‌زودی راه اندازی می‌شود همچنین به دنبال تاسیس این شورا در هیئت‌های مذهبی نیز هستیم.

 

وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم با تشکل‌سازی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر حمایت و ظرفیت خود را در اختیار گروه‌های مردمی قرار دهبم.


دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر گیلان جهت‌دهی به تشکل‌ها را در دو حوزه مطالبه‌گری در ۱۸ عرصه و عفاف و حجاب برشمرد و اذعان کرد: در رویکرد نخست هدف ترویج تذکر لسانی توسط گروه‌های تخصصی است و مطالبه‌گری از مسئولان و مردم در حوزه حجاب و عفاف وظيفه رویکرد دوم است.

 

وی با بیان اینکه بر اساس قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۲ دستگاه اجرایی متولی و وظیفه‌مند در حوزه عفاف و حجاب هستند تصریح کرد: عدم اجرای وظایف توسط ابن دستگاه‌ها ترک فعل است که در این راستا به منطور انجام اقدامات ایجابی در حوزه عفاف و حجاب، گروه‌های تخصصی مطالبه‌گری راه‌اندازی شده است.


سرافراز توانمندسازی گروه‌های امر به معروف را وظیفه‌ای دیگر دانست و بیان کرد: در تمام شهرستان‌های گیلان شعب ویژه امر به معروف در دادگستری‌ها و محاکم قضایی ایجاد شده تا حمایت قضایی از این گروه‌ها صورت گیرد.


وی با بیان اینکه اولویت امر به معروف و نهی از منکر از مسئولین است متذکر شد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به جد پیگیر گشت ارشاد مسئولان است که باید توسط گروه‌های تخصصی امر به معروف مورد نظارت و پیگیری قرار گیرد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان آموزش را مبحث جدی در این ستاد برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی مقدماتی، تخصصی و بینشی برای گروه‌های مردمی ستاد برگزار تا مهارت و تخصص لازم را در این حوزه کسب کنند.

 

وی حمایت از کارمندان دستگاه‌های حاکمیتی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را از موفقیت های ستاد دانست و تاکید کرد: هیچ مدیری در هیچ جایگاهی نمی‌تواند حق امر به معروف و نهی از منکر را از کارمندش بگیرد.

 

سرافراز ارتباط پیوسته و مداوم با رسانه‌ها را ابزاری مهم در نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است افزود: بدون کمک رسانه‌ها نمی‌توانیم در این حوزه موفق باشیم.

 

وی از ابلاغ شاخص‌های عفاف و حجاب به همه دستگاه‌های حاکمیتی استان خبرداد و بیان کرد: ۷۵ گروه برای نطارت بر دستگاه‌ها در حوزه عفاف حجاب اعزام شدند تا به بررسی این حوزه در ادارات بپردازند زیرا حاکمیت برای مردم الگو است و امیدواریم در بازه زمانی کمی به وضعیت مطلوب در این حوزه برسیم.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان اعلام کرد:۷۰ درصد از دستگاه‌های دولتی در شهرستان ها در حوزه عفاف و حجاب بازرسی شدند و اگر اصلاحات مورد نظر در بازه زمانی تعیین شده انجام نشود، برخوردها به شیوه‌ای دیگر و حتی قضایی صورت خواهد گرفت.
 

 

کد خبر 1200218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha