انتخاب ۱۷ اثر برتر در جشنواره شعر گمنامی

داودی با اشاره به مقبولیت و استقبال بی نظیر از دومین جشنواره شعر گمنامی گفت: در این جشنواره شاهد ثبت ۵۰۰ اثر در گویش ها و قالب های مختلف شعر هستیم که از این تعداد ۱۷ اثر به عنوان آثار برتر معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، علی داودی، دبیر دومین جشنواره شعر گمنامی در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: با برپایی این قبیل از جشنواره ها گامی موثر در راستای ترویج زبان ملی و فرهنگ بر می داریم.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر شعر ثروت ملی است، گفت: در موضوع شعر و جشنواره های آن به موضوع امنیت کمتر پرداخته شده است. این جشنواره دومین سال برگزاری خود را پشت سر می گذارد و میزان تبلیغ، نوع موضوع و ملاحظات این جشنواره در بیان مسئله یکی از چالش ها بود که بیشتر در نوع تبلیغ آن به چشم می خورد که می تواند مانع دیده شدن این جشنواره باشد.

 

داودی تصریح کرد: اما با توجه به تمام موانع و محدودیت ها این جشنواره از مقبولیت و استقبال بالایی برخوردار بوده و 500 اثر در گویش ها و قالب های مختلف شعر طنز، ترانه کلاسیک، شعر نو و انواع شعرهای دیگر را در این جشنواره شاهد بودیم.

 

دبیر دومین جشنواره شعر گمنامی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در شعرها بود و نیاز به توجیه دارد، این بود که بسیاری از اشعار با عنوان گمنامی با تاکید بر موضوع شهدای گمنام سروده شده بود که موضوع این جشنواره سربازان گمنام و موضوع امنیت است.

 

وی با بیان اینکه در این جشنواره 17 اثر برتر معرفی می شوند، گفت: برای تبیین بیشتر موضوع این جشنواره نیازمند کارگاه های مقدماتی و گرده هایی با این موضوع هستیم.

 

 

کد خبر 1200240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha