لزوم پرداختن به «جهاد تبیین» در ماه محرم/شمر زمان حال را به مردم معرفی کنید

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه ماه محرم بهترین فرصت برای پرداختن به «جهاد تبیین» است، گفت: منبرها بهترین مکان برای جهاد و مقابله با نقشه های دشمن است و شمر زمان حال یعنی آمریکا باید به مردم معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمدعلی رنجبر» امروز (۵ مرداد) در نشست ابرچالش تمدنی ایران و آمریکا و نسبت آن با «جهاد تبیین» در بیرجند اظهار داشت: ایران و آمریکا یک ابر چالش دارند که اسم آن را «جنگ سرد» گذاشته ایم.

 

استاد علوم سیاسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: شکل تکامل یافته این جنگ در دوران اخیر تبدیل به جنگ هیبریدی یا ترکیبی شده و ترکیبی از واقعیت و فضای مجازی و جنگ اقتصادی و روایت ها و جنگ امنیتی است.

 

*تلاش دشمن برای نشان دادن چهره غیرواقعی ایران به جهان

وی با بیان اينکه روایت های آمریکایی از صحنه درگیری غیرواقعی است، افزود: در صحنه روایت، به گونه ای خود را روایت می کنند که انگار فاتح میدان هستند و آن قدر روایت های دروغ گفته اند که خودشان هم باور کرده اند و به دنبال این دروغ ها می روند.

 

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه طی چند ماه اخیر ایران کانون دیپلماسی فعال بوده است، گفت: طی این مدت گشت ارشاد و حجاب بی حجاب توسط دشمن تبدیل به هشتک شد؛ کار دشمن همین است و متاسفانه اسیر این مسائل حقیر می شویم.

 

استاد علوم سیاسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در خصوص تبلیغات رسانه های معاند عنوان کرد: خبرهای جمهوری اسلامی را با دروغ های حرفه ای به گوش جهان می رسانند و هنرمندانه یک چهره غیرواقعی از ایران اسلامی را روایت می کنند.

 

وی ادامه داد: مطلقا موضوعی در خصوص پیشرفت و نقاط قوت ایران اسلامی در رسانه های معاند قابل مشاهده نیست و یک نقطه ضعف کوچک را صد برابر می کنند.

 

حجت الاسلام رنجبر در خصوص «جهاد تبیین» گفت: «جهاد تبیین» یک فریضه قطعی و فوری است و هر کسی که می تواند باید در زمینه اجرای آن اقداماتی انجام دهد.

 

استاد علوم سیاسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه محرم بهترین فرصت جهت پرداختن به «جهاد تبیین» است، افزود: در این ماه عزیز مردم را نسبت به نقاط ضعف و قوت و پروژه های و نقشه های دشمن آگاه کنید چرا که دشمن اجازه پخش شدن این اطلاعات را نمی دهد.

 

وی اظهار داشت: هیچ تفاوتی در زمینه «جهاد تبیین» بین زن و مرد وجود ندارد و باید چهره یزیدیان زمانه را هنرمندانه معرفی کنیم؛ در تاریخ کربلا مشاهده کردید که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) چگونه به این مهم پرداختند.

 

حجت الاسلام رنجبر در ادامه گفت: منبرها بهترین مکان برای جهاد و مقابله با نقشه های دشمن است و شمر زمان حال که سبیل الله را کنار می زند به مردم معرفی کنید که همان آمریکا است.

 

*آمریکا، نماد طاغوت

استاد علوم سیاسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه عده ای فکر می کنند آمریکا کشوری عادی است، ادامه داد: این تصور اشتباه است و برخی می گویند که ما آمریکا را بپذیریم و مثل عربستان گاو شیرده باشیم و اگر می خواستیم با آمریکا باشیک که انقلاب نمی کردیم.

 

وی در ادامه تاکید کرد: ما ملت امام حسین (ع) هستیم و نمی توانیم زیر بار ذلت برویم و سرباز آمریکا شویم.

 

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه آمریکا نماد طاغوت است، افزود: آمریکا می خواهد آقای جهان باشد و به همه زور بگوید و نمی خواهد ایران روی پای خودش بایستد و از خودش فکر و استقلال و پیشرفت داشته باشد.

 

استاد علوم سیاسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در خصوص بازارچه های مرزی خراسان جنوبی بیان داشت: بازارچه های مرزی خراسان جنوبی یکی از حساس ترین نقاط محسوب می شود و بر سر راه جاده تجاری از شرق چین تا شرق مدیترانه قرار دارد و با ایجاد این جاده ایران تبدیل به نقطه ثقل در منطقه می شود.

 

 

کد خبر 1200244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha