موسیقی سنتی و صنایع‌‌دستی متنوع نشانگر غنای فرهنگی ایلام است

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در جشنواره شب‌های گردشگری گفت: اجرای برنامه‌های متنوع، موسیقی‌ محلی سنتی و کارگاه زنده صنایع‌دستی نشانگر غنای فرهنگی ایلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «علی‌اکبر بسطامی» نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در جشنواره شب‌های گردشگری که در برج میلاد تهران برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز عملیات مرصاد و حماسه تنگه کوشک ایوان، از تلاش‌ها و زحمات مدیر و پرسنل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام در برگزاری باشکوه این آیین قدردانی کرد.

 

وی اظهار کرد: استان ایلام در دوران خوف و خطر همواره بلاگردان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و امروز نیز مردم ایلام در کنگره عظیم اربعین میزبان میلیون‌ها دلداده اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

 

بسطامی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع شامل اجرای موسیقی‌های محلی و سنتی، کارگاه زنده صنایع‌دستی، تئاتر، مسابقه ایلام‌شناسی، گروه موسیقی استان ایلام و...نشان از غنای فرهنگی و تاریخ باشکوه استان ایلام دارد.

 

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم استمرار این‌گونه جشنواره‌ها، خاطرنشان کرد: برپایی جشنواره‌های مختلف به‌منظور معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های استان، برای رونق صنعت گردشگری بسیار ضروری است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام نی  ضمن خیرمقدم به مسئولان و مهمانان حاضر در جشنواره، گفت: برگزاری این جشنواره‌ها فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تاریخی و گردشگری استان‌ها و همچنین جذب گردشگران است.

 

شریفی ضمن تقدیر از وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور در راستای دیدگاه مثبتی که به گردشگری منطقه غرب کشور داشته و برگزاری چنین جشنواره‌ای را در دستور کار قرار داده است، افزود: «یلام دارای ظرفیت‌ها و پتاسیل‌های گردشگری بالایی از جمله گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت، طبیعت‌گردی و گردشگری ماجراجویانه و... است که برگزاری این جشنواره‌ها به معرفی این ظرفیت‌ها کمک می‌کند.

 

وی  تصریح کرد: استان ایلام با وجود ۷۶۲ آثار تاریخی ثبت شده و با توجه به غنای فرهنگی و همچنین وجود تپه‌های باستانی، این استان را به عنوان بهشت باستان‌شناسان معروف کرده است.

 

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه با توجه ظرفیت‌های گردشگری استان در زمینه توسعه بوم‌گردی‌ها، این استان در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.

 

وی  گفت: «ا توجه به هوای معتدل و چهار فصل بودن و همچنین وجود جاذبه‌های گردشگری و تاریخی  و ... استان از هموطنان عزیز و گرامی دعوت می‌شود که ایلام را مقصد سفر خود قرار دهند.

کد خبر 1200340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha