افزایش ۱۴ برابری جمعیت بیماران کرونا در کشور

دهقانی گفت: افزایش ۱۴ برابری جمعیت بیماران کرونا در کشور در تیر امسال نسبت به خرداد بسیار نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدجواد دهقانی»، امروز (چهارشنبه 5 مرداد) با اشاره به آمار کرونا در کشور به خبرنگاران گفت: بر اساس اطلاعات سامانه «نماگرکووید- 19» آمار کرونا در خرداد امسال پنج هزار و 434 بود که در تیرماه به 77 هزار نفر افزایش یافت.

رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری افزود: افزایش 14 برابری جمعیت بیماران کرونا در کشور در تیر امسال نسبت به خرداد بسیار نگران کننده است.

وی اضافه کرد: شیوع موج جدید کرونا با افزایش جمعیت بیماران جدید که در خرداد شروع شده بود در تیر به اغلب کشورها سرایت کرده و تمام دنیا وارد موج جدیدی از انتشار ویروس شده به طوری که در برخی از کشورها از جمله ترکیه با افزایش 18 برابری، ایران افزایش 14 برابری و پرو افزایش هفت برابری بیشترین افزایش ممکن را داشته اند.

دهقانی تاکید کرد: ایران در میان کشورهای دنیا با بیش از سه میلیون بیمار در تیرماه مشابه خرداد با متوسط نرخ رشد روزانه فوتی یک صدم درصد در انتهای جدول قرار دارد.

وی گفت: کشورهای همزمان با جمعیت بیمار کمتر از 20 میلیون نفر تا آخر خرداد 1401 به ترتیب صعودی عبارت از ایتالیا، روسیه، ترکیه، اسپانیا، ایران، کانادا، پاکستان و چین بوده است.

دهقانی ادامه داد: مقایسه کشورهای همزمان نشان می ‌دهد که روند افزایشی بیماران در تیر نسبت به خرداد در همه کشورها به جز روسیه وجود داشته است.

وی اضافه کرد: تا آخر تیر 1401 سه کشور انگلیس، ایتالیا و فرانسه در صدر کشورهای مورد نظر به لحاظ تعداد فوتی قرار دارند و روند افزایش میزان فوتی در اغلب کشورها به جز ایران ادامه دارد.

دهقانی اعلام کرد: در تیر 1401 نسبت به خرداد روند افزایشی میزان فوتی در همه کشورها به جز روسیه وجود داشته و به طور خاص افزایش 15 برابری فوتی در کشور پاکستان و افزایش 2 و نیم برابری فوتی در کشورهای ایران و ترکیه بسیار است.

وی گفت: و آمار کل بیماران در ایران در تیر به بیش از هفت میلیون و 312 هزار نفر رسیده و آمار جمعیت فوتی ایران در فروردین 1401 یک هزار و 286 نفر، اردیبهشت 375 نفر، خرداد 99 نفر یعنی کمترین میزان ممکن و در تیر به 254 نفر رسیده است و تا پایان تیر کل جمعیت فوتی کشور به 141 هزار و 624 نفر رسیده است.

کد خبر 1200356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha