جرائم مجازی در چهارمحال و بختیاری ۹۰ درصد افزایش یافت

سردار امان ‌الهی گفت: در سال جاری یک هزار و ۸۳۰ فقره مصادیق مجرمانه در فضای مجازی شناسایی و به کارگروه مربوطه ارسال شد که بیش از ۹۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سردار «منوچهر امان الهی» امروز (چهارشنبه ۵ مرداد) در نشست خبری با خبرنگاران که در فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری برگزارشده، اظهار داشت: در همین راستا ۳۲۶ پرونده با افزایش ۲۳ درصدی تشکیل شده است.

 

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از وقوع چهارهزار و ۲۳۳ فقره سرقت در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۴۸۳ فقره کشف و یک هزار و ۲۱۳ سارق دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد.

 

وی از افزایش ۶۹ درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در استان طی سال جاری خبر داد و افزود: ارزش ریالی این کالاها ۷۳۷ میلیارد ریال است.

 

سردار امان الهی با بیان اینکه تصادفات رخ داده در استان طی سال جاری هشت درصد افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در این مدت تلفات ناشی از تصادفات در استان با ۶۴ نفر فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافت.

 

وی همچنین به جرائم حوزه مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۲۰۳ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده و ۲۴۶ نفر نیز در این رابطه دستگیر شده است.

 

سردار امان الهی ادامه داد: در سال جاری ۱۰ هزار و ۹۴۶ فقره بازدید از واحدهای صنفی استان انجام گرفت که منجر به ۶ هزار و ۸۶۱ مورد تذکر، ۵۹۶ مورد اخطار و ۲۵۰ فقره پلمب واحد صنفی متخلف شد.

 

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ هزار و ۷۲۹ فقره پرونده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان تشکیل شده است، تصریح کرد: در این مدت ۱۰۰ هزار و ۴۳۲ نفر به کلانتری‌های استان مراجعه کردند.

 

سردار امان الهی از ارائه چهارهزار و ۳۸۰ مورد خدمات مشاوره و مددکاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی در مرکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان خبر داد و گفت: این خدمات ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

 

وی همچنین از تلاش خبرنگاران استان قدردانی کرد و گفت: رسانه های گروهی جایگاه موثری در جامعه دارند و رسالت مهمی ایفا می کنند.

 

کد خبر 1200381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha