روحانیون و مداحان پیام‌های قیام عاشورا را برای مردم تبیین کنند

حجت‌الاسلام رضازاده گفت: روحانیون و مداحان در مراسمات ایام ماه محرم پیام‌های اصلی قیام عاشورا را برای مردم و عزاداران تبیین و انتقال دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،حجت‌الاسلام «حسینعلی رضازاده» امروز(چهارشنبه، ۵ مرداد) در مراسم استقبال از ماه محرم که با حضور اعضای هیئت امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی، حسینیه‌ها و تکایا در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد،اظهارکرد: امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و تنها راه نجات در اين دنيای پر از شبهات و فتنه‌های مخرب دنيوی و اخروی، سوار شدن بركشتی اهل‌بيت (ع) و تمسک به اين ريسمان محكم الهی در كنار تمسک به قرآن است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا افزود: در تاریکی فتنه‌ها و سختی‌های روزگار و ظلمت‌‎ دام‌های شیطانی، امام حسين(ع) چراغ هدايت و راهنمای انسان به سوی نور و روشنايی است كه بايد پشت سر آن حضرت حركت كرد تا به سر منزل مقصود رسيد.

 

وی با بیان‌اینکه روحانیون و مداحان در مراسمات ایام ماه محرم پیام‌های اصلی قیام عاشورا را برای مردم و عزاداران تبیین و انتقال دهند، تصریح‌کرد: روحانیون و مداحان اهل‌بیت(ع) توطئه‌های دشمنان علیه اسلام و مسلمین به ویژه تلاش‌های آنان برای ایجاد اختلاف بین مسلمین و شیعه وسنی را برای مردم روشنگری کنند.

 

حجت‌الاسلام رضازاده، وضعیت آستارا از لحاظ کرونایی را زرد اعلام کرد و گفت: پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات و عزاداری‌های ماه محرم رعایت شود و اگر دستورالعملی نیز صادر شد در اختیار هیئت امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا بر رعایت قوانین در راه‌اندازی دسته‌های عزاداری تاکید کرد و افزود: از ساعت ۱۲ شب به بعد از زدن طبل در دسته‌های عزاداری خودداری شود.

 

وی از هیئت امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی خواست یک خادم به نیروی انتظامی جهت انجام امورات مربوط به امور انتظامی وامنیتی در مراسمات عزاداری معرفی کنند.

 

حجت‌الاسلام رضازاده در پایان با بیان‌اینکه امام حسین(ع) در راه قرآن و احیای اسلام ناب محمدی(ص) به شهادت رسید به هیئت امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی توصیه کرد مجالس عزاداری را با تلاوت قرآن آغاز کنند.

 

 

کد خبر 1200471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha