توزیع یک هزار تن برنج و گوشت میان هیئت های مذهبی

افشارچی گفت: به منظور حمایت از هیئت‌های مذهبی در راستای حفظ فرهنگ پخت و توزیع نذری، بخشی از اقلام مورد نیاز هیئتهای متقاضی، شامل برنج، گوشت قرمز و گوشت مرغ، با قیمت پایین‌تر از بازار، در میان آنها توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان در همایش مسئولان هیئتهای مذهبی و مداحان و شاعران آیینی زنجان، که در محل سالن همایش حسینیه اعظم زنجان برگزارشد، به توزیع بخشی از اقلام مورد نیاز هیئت‌های مذهبی با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار اشاره کرد و گفت: به منظور حمایت از هیئت‌های مذهبی در راستای حفظ فرهنگ پخت و توزیع نذری، بخشی از اقلام مورد نیاز هیئتهای متقاضی، شامل برنج، گوشت قرمز و گوشت مرغ، با قیمت پایین‌تر از بازار، در میان آنها توزیع خواهد شد.

 

محسن افشارچی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۱۵ تن برنج و گوشت میان هیئتهای عزاداری این استان توزیع می‌شود، ابراز داشت: اقلام شامل ۶۵۰ تن برنج، ۶۵ تن گوشت قرمز و ۳۰۰ تن گوشت مرغ است که در میان هیئت‌های مذهبی متقاضی برای پخت نذری توزیع می‌شود.

 

استاندار زنجان، به مطالبات مداحان و شاعران آیینی زنجان در خصوص رفع مشکلات معیشتی و تامین حداقل‌های لازم برای زندگی اشاره کرد و گفت: در خصوص خواسته‌ها و مشکلات مداحان و شاعران آیینی، در بخش‌های مختلف از جمله مسکن، معیشت، بیمه، وام ضروری است تا تلاش‌های لازم صورت گیرد.

 

افشارچی تاکید کرد: برای کمک به هیئت هایی که خواهان برگزاری مجالس عزاداری امام حسین (ع) در فضای باز هستند باید همکاری لازم صورت گیرد.

 

استاندار زنجان تصریح کرد: محلی به عنوان کانون مداحان و شاعران آیینی به منظور استقرار آنها برای تبادل نظر و برگزاری کلاس‌های فرهنگی و مذهبی بین مداحان و شاعران هم قول مساعد در حد وسع و توان استان باید انجام شود.

 

افشارچی با بیان اینکه هر چقدر به دستگاه امام حسین (ع) اهمیت دهیم، مایه نجات جامعه اسلامی می‌شویم، اظهار کرد: شخصیت متفاوتی در عزاداری زنجان داریم و بسیار پربار است.

 

استاندار زنجان با بیان اینکه ۴۳ سال است که برای نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کردیم و شهید تقدیم کردیم، افزود: حجاب آرامش روانی جامعه است بنابراین باید به مسائل فرهنگی عمیقأ ورود کنیم.

 

افشارچی با بیان اینکه در یک بازه زمانی در جمهوری اسلامی ایران متولیان امر هدفشان این بود که تجزیه و تحلیل کرده سپس مشکل را حل کنند، تاکید کرد: در حال حاضر راهبرد و استراتژی تغییر کرده یعنی هم میخواهیم رفع تحریم کرده و هم با تحریم مقابله کنیم.

 

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان از لحاظ اشتغال بهترین استان کشور هستیم البته بیکار داریم ولی وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها داریم، افزود: باید همه تلاش خود را می‌کنیم تا رضایت مردم را جلب کنیم، گفتنی است رسانه هیئت‌های مذهبی، جهاد تبیین است.

 

افشارچی بیان اینکه طی چهار ماه گذشته ۱۳.۵ میلیارد تومان به کشورها صادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد افزایش یافته است، گفت: در زنجان همدلی و همراهی بین مسئولان استانی وجود دارد که به دنبال باز کردن گره‌های موجود هسنبم، گفتنی است اکنون قرارداد اولین قطعه کمربندی شمالی منعقد شده است.

 

کد خبر 1200501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha