دهه اول محرم هیئت کجا برویم؟

هیئت‌های مذهبی گیلان امسال نیز همچون سال‌های گذشته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به برگزاری سوگواری‌های حسینی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با فرا رسیدن با محرم، مساجد، امامزادگان، تکایا آماده برگزاری ویژه مراسم‌های دهه اول محرم هستند و این سوگواری‌ها در نقاط مختلف استان گیلان برگزار خواهد شد.

 

برگزاری مراسم‌های عزاداری سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) در محرم امسال نیز همچون سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا خواهد شد که در ادامه، مراسم چند مسجد در رشت اطلاع رسانی می‌شود.

 

حرم مطهر فاطمه اخری

ویژه برنامه صبح دهه اول محرم از شنبه (۸ مرداد) آغاز شده و تا دوشنبه (۱۸ مرداد) ادامه دارد. این مراسم با سخنرانی آیت الله « رضا رمضانی گیلانی» دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ساعت ۶ صبح در حرم مطهر خواهر امام رشت برگزار می‌شود.

 

مسجد امام رضا(ع) گلسار

ویژه برنامه محرمی مسجد امام رضا(ع) گلسار با عنوان «یازده شب با کاروان سیدالشهدا» از جمعه (۷ مرداد) آغاز می‌شود. این مراسم به همت هیئت روضات الحسین(ع) با سخنرانی حجت الاسلام «ماشاءاللهی » و مداحی «محسن کاشفی» ساعت ۲۲ شب در مسجد امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

 

مسجد امام حسن مجتبی(ع)

مسجد امام حسن مجتبی(ع) منظریه رشت نیز میزبان ویژه برنامه دهه اول محرم با سخنرانی حجت الاسلام « سیدمهدی موسوی» است. این مراسم که از جمعه(۷ مرداد) همراه با نماز مغرب و عشاء به مدت ۱۳ شب برگزار می‌شود با مداحی «امیر محمد فلکی» و «سید مرتضی موسوی» همراه است.

 

مسجد امام خامنه ای گلزار شهدای رشت

روضه عصر دهه اول محرم از جمعه(۷ مرداد) در مسجد امام خامنه‌ای گلزار شهدای رشت دایر است. این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام «رضانژاد» و با نوای «مهدی موید» به همت هیئت عاشقان اهل بیت(ع) ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.

 

هیئت روضات العباس (ع)

این هیئت با برپایی ایستگاه صلواتی ماه محرم در پیاده راه فرهنگی رشت به استقبال ماه محرم می‌رود. این ایستگاه محرمی از چهارشنبه(۱۲ مرداد) مصادف با پنجم محرم به مدت هفت شب با چای، دمنوش، شربت، فلافل، عدسی و آبگوشت پذیرای سوگواران حسینی است.

 

مسجد حاج صمدخان

هیئت انصار الحسین(ع) نیز ویژه مراسم دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۴ را با سخنرانی حجت الاسلام «رنجبر» در مسجد حاج صمد خان برگزار می‌کند. این مراسم با نوای « محمد نوروزی» و « محسن کاشفی» به همراه برپایی حسینیه کودک برای سنین ۶ تا ۱۲ سال از جمعه(۷ مرداد)  ساعت ۲۱ برگزار می‌شود.

 

مسجد محمد رسول الله (ص)

مراسم دهه اول محرم به همت هیئت امام هادی(ع) با سخنرانی حجج الاسلام «سامان عاشوری» و «امیرحسین خداخواه» در مسجد محمد رسول الله(ص) آسایش هفت برپا می‌شود. این مراسم با نوای «یاسر نظربین» و « مهدی سهرابی»  از ۷ مرداد ساعت ۲۱:۳۰ دایر می شود.

 

بقعه آقا سید ابراهیم

هیئت علقمه العباس رشت نیز عزاداری دهه اول محرم را از جمعه(۷ مرداد) ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۱۱ شب در بقعه آقا سید ابراهیم بادی الله برگزار می‌کند. حجت الاسلام «محمدحسین رنجبر» و «مجتبی زاهدی» سخنران و مداح این ویژه برنامه هستند.

کد خبر 1200571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha