خادمیاران رضوی با ترویج سیره علمی و عملی امام رضا(ع)، امورات ایشان را احیا کنند

آیت الله خاتمی با بیان اینکه خادمان رضوی علوم دینی و سیره علمی و عملی امام رضا(ع) را به مردم انتقال دهند، گفت:خادمان امام رضا(ع) می توانند با خواندن و عمل کردن به احادیث آن حضرت امورات ایشان را احیا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان در آیین تودیع و معارفه دبیر کانون های خدمت رضوی استان زنجان اظهار کرد: در این جلسه همه منت دار هستیم؛ اگر خدمتی هم به خلق خدا انجام می دهیم وظیفه ما است.

 


آیت اله علی خاتمی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) فرمودند: رحمت خدا بر بنده ای که امورات ما را احیا کند؛ علوم ما را یاد بگیرید، افزود: خادمان امام رضا(ع) می توانند با خواندن و عمل کردن به احادیث آن حضرت امورات ایشان را احیا کنند.

 


امام جمعه زنجان با بیان اینکه خادمان رضوی علوم دینی و سیره علمی و عملی امام رضا(ع) را به مردم انتقال دهند، ادامه داد: نباید هنر خادمیاران رضوی جمع آوری نذورات باشد بلکه خوشان باید در پرداخت کمک های نقدی پیش قدم باشند. در این صورت مردم نسبت به سیره عملی و علمی امام رضا(ع) آگاه می شوند، به دنبال اهل بیت می روند و از آنان تبعیت می کنند.

 

 

به گفته آیت الله خاتمی، مردم خروجی رفتار هر یک از ما را به حساب اهل بیت می نویسند بنابراین بایستی با رفتاری نیکو مردم را به اهل بیت علاقمند کنیم.

 


وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس فرمانده هان در جلوی رزمندگان در جبهه حضور پیدا می کردند؛ دستور دینی ما این است که باید کارهای نیکو را از خود شروع کنیم نه اینکه خومان عمل نکنیم و دیگران را به این کارها دعوت کنیم.

 


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه بداخلاقی در راه امام رضا(ع) جایی ندارد، افزود: خدام امام رضا(ع) بایستی نسبت در برابر تمام زائران رعایت ادب کنند چرا که هر گونه بی احترامی به زائران موجب ناراحتی حضرت می شود.

 


دبیر اسبق کانون های خدمت رضوی استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه به عنوان سرباز در این نظام انجام وظیفه می کنیم و این وظیفه را به فرد تازه نفس می سپاریم، گفت: در دستگاه امام رضا(ع) خادمی و نوکری افتخار است.

 


امراله حسنی با اشاره به اینکه به مکان ثابتی برای دفتر کانون خدمت رضوی داریم، گفت: امیدواریم با همراهی خیرین دفتری را برای کانون خدمت رضوی راه اندازی کنیم.

 


وی با یادآوری اینکه استان زنجان به جهت سبقه حسینی افتخار خدمت در حوزه کانون های خدمت رضوی دارد، در استان زنجان 2 هزار خادمیار و 400 یاور رضوی در سامانه به ثبت رسیده است.

کد خبر 1200599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha