منظر فرهنگی هورامان از ارکان‌ توسعه کردستان است

زارعی‌کوشا گفت: اثر جهانی منظر فرهنگی هورامان یکی از محورها و ارکان‌ اصلی توسعه همه‌جانبه استان است.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان شامگاه چهارشنبه ۵ مردادماه ۱۴۰۱، در مراسم جشن بزرگ سال‌گرد ثبت‌جهانی هورامان که در عمارت خسروآباد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ثبت منظر فرهنگی هورامان در فهرست آثار جهانی یونسکو نه تنها امتیازی بسیار مهم برای استان و کشور بود، بلکه اقدامی اساسی برای شناساندن آن به جهانیان است.

 

 

استاندار کردستان افزود: این موضوع فرصتی است که میراث‌معنوی و ناملموس این دیار که با غیرت و شهامت مردمان کردستان همراه است و با چشم‌اندازهای بی‌نظیر آن پیوند خورده است، به دنیا معرفی شود.

 

 

وی عنوان کرد: همه باید از این ظرفیت بی‌بدیل برای توسعه کردستان استفاده کنیم، تا نسل‌های آتی هم بتوانند از این نعمت الهی بهره ببرند.

 

 

زارعی کوشا اضافه کرد: گردشگری محور توسعه کردستان به شمار می‌رود و سعی خواهیم کرد از ظرفیت‌های گردشگری این استان بیش از پیش بهره ببریم.

 


گفتنی است؛ رونمایی از لوح ثبت‌جهانی منظر فرهنگی هورامان، پخش کلیپ جاذبه‌های هورامان، اجرای سیاچمانه، شعرخوانی، موسیقی و هلپرکی هورامان، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی هورامان و ... از جمله برنامه‌های اجرا شده در این جشن بزرگ بود که با حضور جمعی از مردم و مسئولان در عمارت خسروآباد سنندج برگزار شد.

کد خبر 1200611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha