خیمه عزای حسینی در کانون‌های مساجد فومن برپا می‌شود

نیک‌انجام گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، خیمه عزای حسینی در کانون‌های مساجد فومن برپا می‌شود.

«یوسف نیک‌انجام» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری فومن با همکاری سایر ارکان مساجد در دهه اول محرم با برگزاری آیین های عزاداری میزبان عزاداران و سوگواران حسینی هستند.

 

رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن افزود: امسال نیز همانند سالهای گذشته به منظور جلوگیری از شیوع کرونا مراسم عزاداری امام حسین (ع) در طول ماه های محرم و صفر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می شود.

 

وی گفت: برگزاری مراسمات عزاداری با دعوت از سخنرانان و وعاظ برجسته در سطح کانون‌ها، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای طرح تلاوت نور، قرائت زیارت عاشورا، پخت و توزیع نذورات در این ایام، برپایی ایستگاهای صلواتی و فرهنگی از جمله برنامه کانون های مساجد فومن در ماه محرم است.

 

نیک‌انجام بیان کرد: برپایی نمایشگاه عکس جلوه محرم، مسابقه عکاسی محرم، اجرای تعزیه، برگزاری همایش تبیین فلسفه عاشورا و تولید محتوا در رسانه‌ها و فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این نهاد در دهه اول محرم است.

 

 رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با بیان اینکه محرم فرصت مهمی را برای ترویج اندیشه‌های ناب حسینی فراهم آورده است تصریح کرد: فرهنگ عاشورا مشعلی است که در تمام جهان برای نابودی ظالمان و زورگویان روشن شده که باید از این فرصت و آموزه برای ترویج انقلاب ناب حسینی تلاش شود.

 

وی خاطرنشان کرد: انتقال مناسب فلسفه و فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) به نسل جوان امروزی باید محور سوگواری‌ها و عزادارای‌های حسینی باشد.

 

 

کد خبر 1200687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha