همدان در زمینه اعتبارات فرهنگی رتبه دوم کشور را دارد/ اختصاص ۷۰ میلیارد تومان به کتابخانه های همدان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در شورای اداری استان همدان گفت: با توجه به اعتبارات فرهنگی پیش بینی شده در سی امین سفر استانی دولت، استان همدان از نظر حجم و میزان اعتبارات پیش بینی شده برای این حوزه رتبه دوم کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «محمدمهدی اسماعیلی»  شب گذشته (6 مرداد)  در جلسه شورای اداری استان همدان که با حضور رییس جمهور برگزار شد،   گفت: همه طرح های فرهنگی بالای ۵۰ درصد استان همدان تکمیل می شود، همچنین با توجه به اینکه بخش مهمی از تقاضاهای استان و شهرستان ها به علت بافت فرهنگی مربوط به تکمیل طرح های ساخت و تجهیز کتابخانه ها است ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیز در این سفر برای کتابخانه های عمومی این استان اختصاص یافت.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  ادامه داد: در زمینه مجتمع فرهنگی و هنری هم علاوه بر تکمیل این طرح ها، نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد استان همدان برای تجهیز و تکمیل مابقی حوزه های مشابه فرهنگی و هنری قرار گرفت ضمن اینکه پروژه موزه هنرهای معاصر همدان نیز با اختصاص اعتبار پایان می یابد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مهم‌ترین نیاز و مطالبه ساکنان شهرستان کبودرآهنگ تکمیل جاده‌های مواصلاتی این شهرستان است که نمونه آن ۲ بانده شدن جاده خلعت آباد برای پیشگیری از بروز سوانح فوتی و ۲ بانده شدن جاده قیدار است که هم اینک در ردیف بودجه قرار گرفته است.

 

 وی گفت: یکی دیگر از مشکلات مهم دیگر شهرستان کبودراهنگ اوقافی بودن بیشتر اراضی این شهر است که رییس جمهور بر ضرورت رفع این مشکل در دیدار با مردم کبودراهنگ تاکید کردند که در این راستا نشستی با حضور مسئولان مربوطه برگزار و توافق خوبی شد  که این مشکل با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و اوقاف رفع شود.

 

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران (پنج‌شنبه ۶ مرداد) در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد و پس از یک روز کاری  شب گذشته این استان را ترک کرد.

 

.

 

کد خبر 1200763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha