چتر مهارت آموزی را بر سر جوانان سیستان و بلوچستان می گسترانیم

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر سربازی باید یک مهارت را فرا بگیرد که در این زمینه به طور گسترده به پادگان ها ورود پیدا کرده ایم، گفت: چتر مهارت آموزی را بر سر جوانان استان می گسترانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، جلیل شهریاری در مراسم بزرگداشت ششم مردادماه سالروز تاسیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به بازدید استاندار از مرکز شماره یک فنی و حرفه ای زاهدان اشاره کرد و بیان داشت: مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از مرکز شماره یک فنی و حرفه ای با کارآموزان مذاکره و با درد آنان آشنا شدند و در همان بازدید دستور دادند که برای حمایت از افرادی که مهارت بدست آورده اند و توانایی و تخصص  کافی برای ورود به بازار کار را دارند تا سقف 100 میلیون تومان وام قرض الحسنه در نظر گرفته شود و سازمان فنی و حرفه ای را مامور به معرفی این افراد کردند.   


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان یادآور شد: همچنین استاندار رقم بالاتر از سقف 100 میلیون تومان را از محل تبصره 18  و با تسهیلات حدود 10 درصدی برای بخش کارآفرینان پیش بینی کرده اند.

 

شهریاری با بیان اینکه آثار توسعه در سیستان و بلوچستان مشهود است، اذعان داشت: بخش های ریلی، صنعتی، حمل و نقل، معدنی، جاده ای، صنایع ساختمان، آبرسانی، انتقال آب و گاز به استان، سیستان و بلوچستان را به بازار برای اشتغال تبدیل کرده و از طرف دیگر این بازار کار به افراد ماهر نیاز دارد. 

 

وی افزود: کمک کنیم شکاف مهارتی را با کمک همه ارکان جامعه پر کنیم و چتر مهارت آموزی را بر سر مردم استان برافراشته تا بتوانیم نیروی کار را تامین کنیم. 

 

مدیرکل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان  تصریح کرد: در هفته ملی مهارت میزبان گروه های مختلف از قبیل گروه های جهادی، اعضای شورای شهر و روحانیون مساجد بودیم تا گفتمان اجتماعی و مهارتی را گسترش  دهیم.

 

شهریاری به جلسه شورای مهارت استان در استانداری سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: هماهنگ کردن دستگاه های اجرایی با موضوع کارآفرینی و اشتغال در جلسه شورای مهارت مورد تاکید قرار گرفت. 

 

وی با بیان اینکه برنامه های گسترده ای را برای تربیت نیروی ماهر فنی و حرفه ای  در حوزه های حمل و نقل و گردشگری انجام داده ایم، افزود: کلنگ احداث مرکز آموزش هتل داری و گردشگری در چابهار به زمین زده شد. 

 

 مدیرکل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: آموزش فنی و حرفه ای همگام با دیگر دستگاه های اجرایی حرکت می کند تا بتواند برای اتفاقات توسعه ای استان نیروی مورد نیاز را برای کار تامین کند.

شهریاری با بیان اینکه در حال آموزش دادن به گروه های مختلف هستیم، گفت: به دستور مقام معظم رهبری هر سربازی باید یک مهارت را فرا بگیرد که در این زمینه به طور گسترده به پادگان ها ورود پیدا کرده ایم.

کد خبر 1200872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha